STREDNÉ  ODBORNÉ  UČILIŠTE  POĽNOHOSPODÁRSKE  ČAKLOV

UČILIŠTE  POĽNOHOSPODÁRSKE   ČAKLOV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P L Á N 

 

VÝCHOVNO-VZDELÁVACIEHO PROCESU  NA  ŠK.  ROK 2004/2005

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 SEPTEMBER 2004                                                          Mgr.Stanislav Kráľ

 

 

 A.Úsek praktického vyučovania

 I. ZÁKLADNÁ CHARAKTERISTIKA PRAKTICKÉHO VYUČOVANIA

 

 V školskom roku 2004/2005 hlavnou úlohou na tomto úseku bude doplňovať materiálno-technické vybavenie pre jednotlivé učebné odbory. Taktiež pre tieto učebné odbory bude potrebné doplňovať vybavenie dielní v súlade s plnením učebných osnov a tematických plánov.

              Pre zlepšenie plnenia špeciálnych tém z celoročného plánu v niektorých učebných odboroch bude potrebné zabezpečiť popri vlastných podmienkach aj iné pracoviská na zmluvnom základe. Týka sa to hlavne pracovísk pre učebný odbor viazač-aranžér kvetín  a stavebná výroba.

 

 Učebné odbory:

 3 - ročné         457l  200   záhradník - záhradníčka

                        4569 200   viazač-aranžér kvetín                      

                        4576 200   mechanizátor rastlinnej výroby

 

 3 - ročné  s neukončenou školskou dochádzkou   

                       3161 000   praktická žena

                       3686 010   stavebná výroba

 

 4- ročný študijný odbor:

                       6405 400   pracovník marketingu, pracovníčka marketingu

 

 V uvedených   učebných a študijnom odbore sa žiaci pripravujú  pre okres Vranov n.T., ako aj pre iné okresy Prešovského kraja.   Uplatnenie  absolventov je v poľnohospodárskych podnikoch, súkromných  organizáciach - samostatne hospodáriacich, prípadne aj v iných  organizáciach zaoberajúcich sa výrobou zeleniny, ovocia,  pestovania kvetín a ich predajom, v sadovníckych úpravách a pri  zlepšovaní životného prostredia, čoho dôkazom je aj profilácia v  jednotlivých učebných a študijnom odbore.

 

Zameranie odborov:

 

 Odbor:           Záhradník - záhradníčka

Tento odbor je koncipovaný pre chlapcov a dievčatá. Žiaci po úspešnom absolvovaní v odbore sa uplatnia v organizáciach, ktoré  sú zamerané na pestovanie kvetín, okrasných a ovocných drevín, na  výrobu zeleniny a ovocia, ďalej pri krajinnej úprave na zlepšovanie  životného prostredia. Žiaci taktiež vedia vykonávať práce pri  aranžovaní kvetín

 

Odbor:      Viazač-aranžér kvetín

Aj tento učebný odbor je so zameraním pre chlapcov a dievčatá. Popri základných prácach spojených s pestovaním kvetov sa bude klásť dôraz na pracovné činnosti súvisiace s aranžovaním kvetov a ich predajom.

 

 Odbor:     Mechanizátor RV

 Zameranie tohto odboru je na základné pracovné operácie  spojené s ručným obrábaním kovov, dodržiavanie zásad bezpečnosti  pri prácach s poľnohospodárskymi strojmi. Po úspešnom ukončení sú žiaci  schopní plniť všetky práce spojené s prípravou pôdy,  pestovaním poľnohospodárskych produktov, ich zberom a uskladnením,  ako aj základnou údržbou a opravou používaných strojov.

 

 Odbor:     Stavebná výroba

 Absolvent v tomto učebnom odbore je pripravený vykonávať  základné pomocné stavebné práce. Vie pripraviť pracovisko a  používať pracovné predmety a prostriedky. Ručne spracúva  maltoviny, betónové zmesi, vykonáva hasenie vápna, pomocné práce v  skladoch, čistenie a upratovanie pracoviska, podávačské a pomocné  práce pri murovaní a omietaní. Vykonáva pomocné práce pri montáži  a demontáži lešenia. Ďalej ovláda zemné práce ako výkopy rýh a  jám. Pri práci s drevom spolupracuje pri ručnom triedení a  uskladnení stavebného dreva, oklincovaní dosiek pri jednoduchom  ručnom opracovaní dreva. Vykonáva jednoduché nátery, odstraňuje  staré maľby a nátery.

 

Odbor:      Praktická žena

            Tento učebný odbor je zameraný na výkon jednoduchých pracovných činnosti pre dievčatá Tieto činnosti sú zamerané na všetky práce spojené s domácnosťou ako sú : varenie, šitie a pestovanie základných poľnohospodárskych produktov, ako aj prác spojených s pestovaním zeleniny, kvetín a ovocia.

 

Odbor:      Pracovník marketingu, pracovníčka marketingu

 Odbor je vhodný pre chlapcov a dievčatá. Po úspešnom  absolvovaní je kvalifikovaný odborný pracovník schopný vykonávať  odborné práce súvisiace s praktickým marketingom. Ovláda sortiment  firmy, vlastnosti výrobkov, spôsob výroby a ich použitie v ďalších  odvetviach národného hospodárstva. Dokáže zostaviť ponuku firmy a  aplikovať nástroje marketingu.

 Ďalej má nasledujúce vedomosti, schopnosti a návyky:

 - potrebnú slovnú zásobu a vyjadrovaciu schopnosť

 - znalosť slovenskej a najvýznamnejšej svetovej literatúry

 - znalosť cudzieho jazyka na úrovni, ktorá umožní priamy styk s  cudzincami

 - znalosť základov druhého cudzieho jazyka

 - znalosť základov širokej stredoškolskej matematiky

 - schopnosť dodržiavať zásady spoločenského správania a  spoločenského protokolu

V oblasti odborného vzdelania:

 - odvádzať hotové výrobky na sklad

 - evidovať objednávky, zabezpečovať administratívno-technické práce

 - vyhotoviť štatistiku a rozbor predaja

 - samostatne pripraviť podklady k uzatváraniu kúpnych zmlúv

 - zabezpečovať objednávky formou osobných návštev, vybavovať reklamácie

 - zabezpečiť propagáciu a vzdelávanie

 - pripravovať kúpne zmluvy a predávať výrobky vrátane tvorby cien

 Pre plnenie učebných osnov s prihliadnutím na profiláciu  absolventov je potrebné mať pripravené vhodné pracoviská. Tieto máme zabezpečené vo vlastných priestoroch a tiež aj v zmluvných  organizáciach.

 Pre odbor záhradník-záhradníčka a viazač-aranžér kvetín využívame priestory nášho  skleníka a záhrady, ako aj pracoviská v zmluvných organizáciach ako  sú: Školský majetok Čaklov, Flóriacentrum Prešov a iné súkromné  firmy podľa potreby (predajne kvetín).

 Odbor mechanizátor RV má zabezpečené priestory na  Poľnohospodárskom družstve Soľ. Taktiež v tomto podniku vykonávajú  témy zo živočíšnej výroby aj žiaci v odbore praktická žena v 3. ročníku

 Pre odbor stavebná výroba sú vytvorené podmienky v priestoroch školy, ako aj v zmluvne zabezpečenej organizácii GRUND  s.r.o Vranov n.T., PD Soľ, Školský majetok Čaklov

 Študijný odbor pracovník marketingu má priestory v škole  (strojopis, počítače, záhradníctvo) a tiež aj na Školskom majetku  Čaklov, prípadne formou exkurzií.                           

Pre plnenie týchto úloh je úsek personálne zabezpečený, okrerem jedného majstra OV majú všetci plnú odbornú aj pedagogickú  kvalifikáciu

 

      a) ROZDELENIE ŽIAKOV PODĽA ODBOROV A ROČNÍKOV DO UČEBNÝCH

      SKUPÍN A ICH PRIDELENIE JEDNOTLIVÝM MAJSTROM OV

 

  

Učebný

Ročník

                    Počet:

      Meno majstra OV

Poznámka

odbor

 

   skupín     

   žiakov

 

 

Záhradník.

 

      1.

      2.

      3.

 

        1

        1

        1

 

     11

     12

      9

 

p.Kollár Michal

p.Časár Ján

p.Kollár Michal

 

 

Viazač - aranžér

      1.

      2.

      3.

        1

        1

        1

     12

     11

       9

p Juhaščík  Ján

p.Mikulová Helena

p.Mikulová Helena

 

 

 

Mechanizátor

     RV

      1.

    

      2.

 

      3.

        1

       

        1

        2

        1

     12

    

       9

       9

      13

p. Šalantay František

 

p.Buda Ján

p.Berta Pavol

p.Berta Pavol

 

 

Stavebná výroba

      1.

     

      2.

      3.

        1

        2

        1

        1

      10

      10

      13

      11

P.Krištan Jozef

p.Pasternák Jaroslav

p.Pasternák Jaroslav

p.Bc.Boško Ján

 

Praktická žena

      1.

      2.

      3.

        1

        1

        1

      13

       5

       7

p. Rybarčáková Drah

p. Čandiková Margita.

p. Čandiková Margita

 

 

Pracovník marketingu

      1.

 

      2.

        1

 

        1

 

     15

      

     16

 

p.Časár Ján

 

p.Časár Ján

 

 

 

 

R O Z V R H     H O D Í N

 

Úsek:  Praktické vyučovanie

 

Týždeň:  „A“

 

 

Deň

Trieda   Poč. sk.    MOV

 Trieda    Poč. sk.     MOV

  Trieda    Poč. sk.      MOV

 

                               

Pondelok 

1.A. -        Časár

 

3. Z. -       Kollár

3. VAR. - Mikulová

2  PŽ. -   Čandíková

2. SV. -   Pasternák

3. PŽ. -   Čandíková

3. SV. -   Bc. Boško

3. MRV. -  Berta

 

 

 

 

 

Utorok

 

 

3 .Z. -       Kollár

3. VAR. - Mikulová

2  PŽ. -   Čandíková

2. SV. -   Pasternák

3. PŽ. -   Čandíková

3. SV. -   Bc. Boško

3. MRV. -  Berta

 

 

 

 

 

Streda

 

2. A.  -      Časár

 

3. Z. -        Kolár

3. VAR. -  Mikulová

1. SV. -   Krištan

1. PŽ. -   Rybarčáková

2. SV. -   Pasternák

2. PŽ. -   Čandíková

3. SV. -   Bc. Boško

3. PŽ. -   Čandíková

3. MRV. -  Berta

 

 

 

 

Štvrtok

 

1. Z. -        Kôllár

1. VAR. -  Juhaščík

2 .Z. -        Časár

2. VAR. -  Mikulová

1. SV.-   Pasternák ,Krištan

 

1. PŽ. -  Rybarčáková

 

2. MRV. -  Berta

-  Buda

 

1. MRV. -   Šalantay

 

 

Piatok

 

 

1. Z. -        Kôllár

1. VAR. -  Juhaščík

2 .Z. -        Časár

2. VAR. -  Mikulová

1. SV.-   Pasternák ,Krištan

 

1. PŽ. -  Rybarčáková

 

2. MRV. -  Berta

               -  Buda

 

1. MRV. -  Šalantay

 

R O Z V R H     H O D Í N

 

Úsek:  Praktické vyučovanie

 

Týždeň:  „B“

 

 

Deň

Trieda   Poč. sk.  MOV

  Trieda   Poč. sk.    MOV

  Trieda    Poč. sk.    MOV

 

                               

Pondelok 

1.A. -        Časár

 

3. Z. -       Kollár

3. VAR. - Mikulová

2  PŽ. -   Čandíková

2. SV. -   Pasternák

3. PŽ. -   Čandíková

3. SV. -   Bc. Boško

3. MRV. -  Berta

 

 

 

 

 

Utorok

 

 

3 .Z. -       Kollár

3. VAR. - Mikulová

2  PŽ. -   Čandíková

2. SV. -   Pasternák

3. PŽ. -   Čandíková

3. SV. -   Bc. Boško

3. MRV. -  Berta

 

 

 

 

 

Streda

 

2. Z.  -      Časár

 

 

2. VAR. -  Mikulová

1. SV. -   Krištan

1. PŽ. -   Rybarčáková

2. SV. -   Pasternák

2. PŽ. -   Čandíková

3. SV. -   Bc. Boško

3. PŽ. -   Čandíková

 

2. MRV. -  Berta

               -  Buda

 

 

 

Štvrtok

 

1. Z. -        Kôllár

1. VAR. -  Juhaščík

2 .Z. -        Časár

2. VAR. -  Mikulová

1. SV.-   Pasternák ,Krištan

 

1. PŽ. -  Rybarčáková

 

2. MRV. -  Berta

-  Buda

 

1. MRV. -   Šalantay

 

 

Piatok

 

 

1. Z. -        Kôllár

1. VAR. -  Juhaščík

2 .Z. -        Časár

2. VAR. -  Mikulová

1. SV.-   Pasternák ,Krištan

 

1. PŽ. -  Rybarčáková

 

2. MRV. -  Berta

               -   Buda

 

1. MRV. -  Šalantay

 

 

 

 II. ÚLOHY VO VÝCHOVNEJ A VZDELÁVACEJ OBLASTI NA ÚSEKU

 PRAKTICKÉHO VYUČOVANIA

 

Počas prípravy žiakov pre zvolený odbor v nasledujúcom období   bude potrebné klásť  dôraz na utváranie kladného záujmu o zvolený odbor a prácu po  ukončení školy. Táto úloha bude náročná, nakoľko žiaci nevidia  perspektívu svojho uplatnenia v poľnohospodárskej prvovýrobe. Výsledky z minulého šk. roka preukazujú, že žiaci boli priemerní  v hodnotení správania a dochádzky, preto v tomto šk. roku bude  treba zvýšiť úsilie a viac motivovať žiakov pre lepšie plnenie si  svojich povinností.

 

 Termín: stále                                                                Zodpovedný: úsek prakt. vyučovania

 

a) PLÁNOVANIE NA ÚSEKU PRAKTICKÉHO VYUČOVANIA

 

 Základnou zložkou odbornej prípravy žiakov na škole je úsek  praktického vyučovania. Jeho úspešné zabezpečenie je spojené  úzkou spoluprácou s výrobnými organizáciami, preto jeho  plánovaniu je potrebné venovať zvýšenú pozornosť. Tematické plány  sú základnou podmienkou plnenia úloh na prakt. vyučovaní. Z  týchto plánov sú vypracované týždenné plány, ktoré vypracuváva  hlavný majster PV.

 

 Pre splnenie týchto úloh je potrebné:

 

 1. Vypracovať tematické plány pre nový školský rok a nové učebné  (študijné) odbory.

   

     Termín: august - september 2004                             Zodpovedný: Ing. Duhaň

 

 2. Rozdeliť žiakov do skupín v každom odbore.

  

     Termín: september 2004                                            Zodpovedný: hlavný majster PV

 

 3. Zaviesť denníky MOV pre každú skupinu.

 

      Termín: september 2004                                             Zodpovední: majstri PV

 

 5. Udržiavať poľnohospodárske stroje a náradie v prevádzkyschopnom stave.

   

      Termín: stále                                                               Zodpovední: majstri PV

 

 6. Dbať o hygienu a bezpečnosť pri práci počas plnenia odborných  tém.

    

      Termín: stále                                                               Zodpovední: majstri PV

 

 7. Pre všetky odbory doplniť pracovné náradie a pre novozriadené  odbory zabezpečiť  potrebné     

     vybavenie dielní.

 

      Terním: september 2004                                             Zodpovední: Ing. Tóthová

 

                                                                                                                 Ing. Duhaň

 

 8. Zorganizovať súťaže zručnosti v tretích ročníkoch pre všetky  odbory.

 

       Termín: máj 2005                                                        Zodpovední: Ing. Duhaň

                                                                                                                 hl. majster PV

 

 9. Zabezpečiť zmluvy s organizáciami pre výkon praktického  vyučovania.

 

       Termín: september, október 2004                               Zodpovený: Ing. Duhaň

 

 

10. Pri každej činnosti dávať dôraz na  súlad s osnovami enviromentálnej výchovy.

 

      Termín: stále                                                                 Zodpovední: všetci pedagog. pracovníci

 b) ORGANIZÁCIA ÚSEKU PRAKTICKÉHO VYUČOVANIA

           

 Praktické vyučovanie vo všetkých odboroch sa bude vykonávať  skupinovou formou za stálej prítomnosti majstra OV. Raz  štvrťročne viesť porady za prítomnosti všetkých majstrov OV na  úrovni zástupcu riaditeľa pre PV.

Počas priamej vyučovacej činnosti intenzívne využívať  pracovnú dobu, túto neskracovať a dodržiavať čas prestávok.  Pracovná doba pre jednotlivé ročníky je podľa učebných osnov      nasledovná: 1. a 2. roč. 6 hod. - od 7.30 do 13.30 hod. , 3. roč. 7 hod. - od 7.00 do 14.00 hod.

 

 

 c) KONTROLNÁ A HOSPITAČNÁ ČINNOSŤ ZÁST. RIAD. PRE PV

 

     ┌──────┬───────────────────────────────┬──────┬────┬───────────┐

     │Mesiac│ Cieľ hosp.činnosti            │roč.  │hod.│ meno MOV  │

     ├──────┼───────────────────────────────┼──────┼────┼───────────┤

     │  IX. │Pripravenosť majstra po stránke│všet- │    │           │

     │      │MTZ, písomná dokumentácia.     │ ky   │ 10 │všetci MOV │

     │      │                               │      │    │           │

     │   X. │Tematické-vedenie učebného dňa,│1.PŽ  │    │Rybarčáková

     │      │dodržiavanie didak.zásad.      │2.PŽ  │  4 │Čandíková  │

     │      │                               │1.SV  │    │Krištan    │

     │  XI. │Tématická-vedenie učebného dňa,│2.VAR │    │Mikulová  

     │      │dodržiavanie didakt. zásad.    │3.SV  │  4 │Bc. Boško  │

            │                               │      │    │           │

     │ XII. │Tématická-vedenie učebného dňa,│      │    │           │

     │      │dodržiavanie didak.zásad,použí-│3.MRV │  4 │Berta      │

     │      │vanie odbornej terminológie.   │      │                

     │      │                               │      │    │           │

     │   I. │Komplexná-stav a úroveň výchov-│      │    │           │

     │      │no-vzdelávacej práce MOV.      │1.SV  │  6 │Krištan    │

     │      │Komplexná-stav a úroveň výchov-│3.SV  │    │Bc. Boško

     │      │no-vzdelávacej práce MOV.      │1.SV  │  7 │Pasternák  │

     │      │                               │      │    │           │

     │  II. │Tématická-vedenie učebného dňa,│1.Z   │    │Kollár        

     │      │využitie metód a foriem.       │1.VAR │  2 │Juhaščík   │

     │      │                               │      │    │           │

     │ III. │Tématická-vedenie učebného dňa,│      │    │           │

     │      │využitie metód a foriem.       │2.MRV │  2 │Buda J.    │

     │      │                               │      │    │           │

     │  IV. │Tématická-vedenie učebného dňa,│      │    │           │

     │      │kontrola pedagogickej dokument.│2.Z   │  2 │Časár      │

     │      │Komplexná-úroveň vedenia učeb- │      │    │           │

     │      │ného dňa a výsledky práce maj- │      │                │                                                                                                                                          

     │      │stra                           │      │    │           │

     │   V. │Informatívna-preveriť stav pl- │1.,2. │    │Všetci     │

     │      │nenia učebných plánov, prípra- │3. r. │  6 │majstri OV │

     │      │va na súťaž zručnosti          │3.roč │                │          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 d) PRIDELENIE ÚVAZKOV MOV

P.č.

Meno majstra OV

Týždenný úväzok v hod.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

Juhaščík       Ján

Bc. Boško      Ján

Kollár         Michal

Pasternák      Jaroslav

Mikulová       Helena

Berta          Pavol

Buda           Ján

Rybarčáková    Drahomíra

Krištan        Jozef

Čandíková      Margita

Časár          Ján

Šalantay       František

12  +   6   teória

21  +   10  teória

29,5

33

32,5

32,5

15  +   11  teória

18  +   8   teória

18  +   6   teória + bufet

21  +   10  teória

24  +   6   teória

12  +   jazda

  

 

 

                                  
















 e) PLÁN ZÁVEREČNÝCH SKÚŠOK

 

 Záverečné skúšky v SOUP sa konajú v zmysle vyhlášky Ministerstva školstva a vedy SR č.510/2004 Zb. z. o ukončovaní štúdia na stredných školách a o ukončovaní prípravy v odborných učilištiach, učilištiach a praktických školách.

 

 Priebeh, ako aj prípravu záverečných skúšok organizuje Stredné odborné učilište v Čaklove a riadi ich skúšobná komisia v tomto zložení:

 

 Odbor: 4576 200 Mechanizátor rastlinnej výroby

 

 Predseda:        

 Podpredseda: Ing. Duhaň  Pavel                zástupca riaditeľa pre OV

 Členovia:       Ing. Tóth Peter                    tr. učiteľ a uč. odborných predmetov   

                       Ing.  Kulíková Andrea         uč. odbor. predmetov

                       Ing.  Feníková Mária           uč. odbor. predmetov

                         p. Berta Pavol                    majster OV

                         p. Šalantay František         majster OV

                         p. Buda Ján                        majster OV

 

 

 Odbor: 4571 200 Záhradník-Záhradníčka

 

 Predseda:       

 Podpredseda: Ing. Duhaň  Pavel                 zástupca riaditeľa pre OV

 Členovia:       Ing. Tóth Peter                     tr. učiteľ a uč. odborných predmetov   

                        Ing. Juhaščík Ján                  uč. odborných predmetov

                        Ing. Kulíková Andrea          uč. odborných predmetov

                        Ing. Feníková Mária            uč. odbor. predmetov

                        p. Juhaščík Ján                    hl. majster OV

                        p. Kollár  Michal                 majster  OV

Odbor: 4569 200 Viazač – aranžér  kvetov

 

 Predseda:       

 Podpredseda: Ing. Duhaň  Pavel                zástupca riaditeľa pre OV

 Členovia:        Ing. Tóth Peter                   tr. učiteľ a  uč. odborných predmetov

                        Ing. Juhaščík Ján                 uč. odborných predmetov

                        Ing. Kulíková Andrea         uč. odborných predmetov

                        Ing. Feníková Mária           uč. odbor. predmetov

                        p. Juhaščík Ján                    hl. majster OV

                        p. Mikulová  Helena            majster  OV

 

 

Termín záverečných skúšok: 16. 6. -  23. 6. 2005.  K záverečným skúškam nastúpia žiaci týchto učebných  odborov : - 4576 200          Mechanizátor rastl. výroby

                                             - 4571 200         Záhradník – záhradníčka

                                            - 4569 200         Viazač – aranžér kvetov

                                            - 3161 000         Praktická žena

                                            - 3686 010          Stavebná výroba

 

       Záverečných skúšok sa zúčastní celkom 49 žiakov.

 

             Na zabezpečenie záverečných skúšok vydávam nasledovné pokyny:

 

 1)  Klasifikačná porada sa uskutoční dňa 13. 6. 2005 o 14.00 h.

 

2)      Učitelia odborných predmetov a majstri OV (Ing. Tóth P., Ing. Kulíková A., Ing.Juhaščík J.,  Bc. Boško J., Berta P., Buda J.,Juhaščík J., Kolár M., Mikulová H.) pripravia otázky na písomnú časť 1-10 tém a na teoretickú časť v rozsahu 25 tém pre každý učebný odbor,

 

 3)  Otázky a pracoviská pre praktickú časť vypracujú (zabezpečia) majstri OV ( p. Berta P.,                          

      p. Buda J., p. Šalantay F., p.Juhaščík J., p.Kolár M., p.Mikulová H.) v rozsahu 15 tém.

    

      Termín vypracovania otázok z ústnej, teoretickej a praktickej časti je do 30. 3. 2005.

 

 4) Triedni učitelia pripravia pre skúšobnú komisiu:

      a) prehľad o klasifikácii žiakov končiacich ročníkov,

      b) kontrolné listy,

      c) preveria osobné a študijné doklady,

      d) oboznámia s termínom konania záverečných skúšok,

      e) všetky potrebné materiály odovzdajú podpredsedovi  komisie.

 

5)  V dňoch 13,14,15.6.2005 budú mať žiaci pripravujúci sa k záverečným   skúškam voľno, ktoré         .     využíjú na prípravu.

 

 6) Triedni učitelia pripravia spoločenskú miestnosť k ústnym záverečným skúškam.

 

 7) Vysvedčenia o záverečnej skúške a výučné listy budú žiakom odovzdané do 5. dní, t.j. do              

     27.6.2005.

 

  Zodpovední: triedni učitelia

 

 f) ZÁVER

 Celoročný plán práce na úseku praktického vyučovania je súčasťou celoročného plánu     práce školy a tvorí jeho neoddeliteľnú časť. Po prerokovaní a schválení v pedagogickej rade sa stáva záväzným dokumentom pre všetkých pracovníkov učilišťa.

 

 

 

B.Úsek teoretického vyučovania

 

ÚLOHY NA ÚSEKU TEORETICKÉHO VYUČOVANIA

 

 Utváranie osobnosti kvalifikovaného robotníka v trhovom  hospodárstve je jedným z najdôležitejších faktorov úspešného rozvoja spoločnosti. Na základe dosiahnutých  výsledkov v minulom školskom  roku nám pôjde predovšetkým o zlepšenie dochádz- ky a tým aj o zlepšenie výchovno-vzdelávacích výsledkov.

 Za tým účelom učitelia:

1)      Pred vypracovaním tematických plánov sa oboznámia s úvodnými poznámkami učebných osnov.

       Termín: september 2004                                      Zodpovední : všetci vyučujúci

 

2) Nové tematické plány vyučujúci vypracujú u všetkých novozavádzaných odborov, ďalej tam, kde sa mení počet hodín a pri iných zmenách.

       T : do 19. 9. 2004                                              Z: všetci učitelia                                                                                                                                                                                                          

                                                                                        predseda PK

3)  Za účelom nadväznosti na učivo zo ZŠ vykonať  v 1. ročníkoch v predmetoch                                              SJL a MAT vstupné previerky a výsledky týchto využívať vo vyučovaní.

       T : september 2004                                               Z:vzučujúci MAT a SJL  

                                                                                    

4) Vyučujúci budú uplatňovať najnovšie formy a metódy vo vyučovaní, rozvíjať       aktivitu a samostatnosť žiakov.

      T : stály                                                                    Z: všetci učitelia

                                                                                          zástupca riad. pre TV

5) Vyučujúci budú vyučovať názorne, budú využívať dostupné učebné pomôcky.

      T : stály                                                                    Z : všetci učitelia

                                                                                    Kontroluje : Mgr. Kráľ

                                                                                                        Mgr. Kuzemková

       6) Vyučujúci budú pravidelne na vyučovacích hodinách žiakov hodnotiť a             informovať  o tom rodičov prostredníctvom žiackych knižiek.

    T : stály                                                                                   Z : všetci vyučujúci

 

 

 

 

 7)  Prebrané učivo a neprítomných žiakov vyučujúci zapisujú do triednej knihy v ten       istý deň, kedy učia.

     T : stály                                                                                   Z : všetci vyučujúci

                                                                                                     K : ZRTV + tr.uč.                                   

8)  Triedni učitelia sa podrobne oboznámia s novoprijatými  žiakmi 1. ročníkov, z   akého sociálneho prostredia pochádzajú, ich sklony a záľuby, aby mohli na nich účinne pôsobiť a podľa toho vypracujú plán triedneho učiteľa.

     T : september a stály                                                               Z : tr. učit. 1.ročníkov

 

9) Triedni učitelia oboznámia žiakov so školským poriadkom.

      T : do konca septembra                                                       Z : všetci tr. učitelia

 

10) Triedni učitelia budú venovať náležitú pozornosť aktuálnosti nástenných novín a   tieto aspoň 1x mesačne meniť.

      T : stály                                                                            Z : tr. učitelia

                                                                                               K : Mgr. Kuzemková

 11) Pre doplnenie odborných a pedagogických vedomostí budú učitelia využívať tlač,       ktorá dochádza na SOUP.

       T : stály

 12) Mladým ľuďom budú učitelia vštepovať také odborné vlastnosti ako je čestnosť,  skromnosť, pracovitosť, zásadovosť, samostatnosť, ale aj ohľaduplnosť.

       T : stály                                                                          Z : každý učiteľ

 13) Viesť žiakov k trvalej ochrane a tvorbe životného prostredia.

       T : stály                                                                          Z : všetci učitelia

 14) Triedni učitelia na prvej triednickej schôdzi v mesiaci prečítajú žiakom známky z  jednotlivých predmetov za minulý mesiac a zároveň v klasifikačnom hárku vyčiarknu voľné rubriky za predošlý mesiac.

       T : stály                                                                         Z : triedni uč.

                                                                                             K : ZRTV

 15) Triedni učitelia budú pravidelne sledovať dochádzku žiakov  svojej triedy a po  dvoch za sebou idúcich absenciách žiaka písomne oznámia rodičom jeho neúčasť v škole.

       T : stály Z : tr. učitelia

       K : ZRTV

 16) Vyučujúci budú dôsledne vyžadovať od žiakov na vyučovacích hodinách plnenie       

       si svojich povinností a predchádzať tak vzniku ľahostajného správania .

       Termín: stály

 

 

 17) Vyučujúci budú správne motivovať žiakov, získavať ich pre výchovno-                                                   vzdelávací proces a pri pravidelnom ústnom i písomnom skúšaní vytvárať dobrú atmosféru v kolektíve žiakov.

       Termín: stály

 18) Výchovno- vzdelávací proces organizovať tak, aby boli splnené všetky funkcie                vyučovacej hodiny, sledovať vysokú efektívnosť, dôslednosť, iniciatívu, tvorivosť, sústavné utvrdzovanie a opakovanie vedomostí.

      Termín: stály

 19) Nadaných žiakov pripravovať na rôzne súťaže, olympiády,  výstavy, verejné      vystúpenia, aby príkladne reprezentovali školu.

       Termín: stály

 20) Osobitnú pozornosť venovať žiakom, ktorí chcú pokračovať v ďalšom štúdiu. Umožniť im doučovanie a precvičovanie učiva vo vyučovaní i v mimovyučovacom čase.

 Termín: stály

 21) Pre zlepšenie výchovno-vzdelávacích výsledkov sa ukladá učiteľom lepšia   spolupráca s rodičmi.

 Termín: stály

 22) Sústavne vyžadovať od žiakov poriadok a aktívnu, uvedomelú disciplínu. K tomu využívať účinný systém pochvál, ocenení a pokarhaní, s priebežným hodnotením správania v klasif. hárku.

 Termín: stály

 23) Zapájať žiakov do verejno-prospešnej práce, úpravy okolia školy, zberu druhotných surovín dobrovoľnou formou a najlepších vyhodnocovať.

 Termín: stály

 24) Podľa metodických pokynov uskutočniť lyžiarsky výcvik,  kurz na ochranu zdravia a prírody, účelové cvičenia a športové dni.

 Termín: šk. rok 2004/2005                             Zodp.: p.Plančárová A.

                                                                                  Mgr. Kuzemková J.

 25) Venovať zvýšenú pozornosť žiakom zo zlého sociálneho prostredia, 

 z rozvrátených a neúplných rodín.

 Termín: stály

 

                                                                                             

ZÁKLADNÁ CHARAKTERISTIKA TEORETICKÉHO VYUČOVANIA

 

 Teoretické vyučovanie sa bude v našom strednom odbornom učilišti zabezpečovať  pre:

 - 247 žiakov, z toho 131chlapcov a  116   dievčat rozdelených do troch  3-ročných učebných odborov na SOU, do dvoch 3-ročných učebných odborov na U a do  študijného odboru.

 

 

 3-ročné učebné odbory:

 a) odbor 4571 200 záhradník - záhradníčka

 b) odbor 4576 200 mechanizátor rastlinnej výroby

 c) odbor 4569 200 viazač-aranžér kvetín

 3-ročné učebné odbory: (Učilište)

a)      odbor 3161 000 praktická žena (Učilište)                                                             

b)      odbor 3686 010 stavebná výroba (Učilište)

4-ročný študijný odbor

 6405 400 pracovník, pracovníčka marketingu

-         žiaci budú rozdelení do 11 tried: 1.A

     1.B     Z + VAR +MRV

     1.D    PŽ+SV

2.A                                                  

2.B    Z+VAR

2.C    MRV

2.D    PŽ + SV

3.A

3.B    MRV+Z+VAR

3.D    PŽ+SV

4.A

 

 Vyučovať všeobecno-vzdelávacie a odborné predmety bude 8 učiteľov na plný  úväzok .

PaedDr. Kováčová Jana

 Ing. Kulíková Andrea

 Ing. Tóth Peter

 Ing. Feníková Mária

 Ing. Juhaščík Ján

 Mgr.Kaštieľová Ĺudmila

 Ing. Fedorová Veronika

 Plančárová Anna

 

 

 

 Externí  učitelia – Mgr.Krajňák Slavomír-Náboženská výchova

§         Mgr. Ivo Jakubík- Náboženská výchova

§         Mgr.Mičejová Zuzana – Anglický jazyk                                                                                             

 

 

 

PREHĽAD O POČTE UČITEĽOV, ICH KVALIFIKÁCII

 

P.č

Priezvisko a meno

Vzdelanie

Aprobácia

Doplnkové vzdelanie

Prax

výr.      škol.

1.

Mgr. Kráľ Stanislav

PFUPJŠ

M+CH 

1. KS

          19

2.

Mgr. Kuzemková

         Jarmila

PFUPJŠ

M+BV

ETV

1. KS

          21

3.

Ing. Tóth Peter

VŠP-FM

mech.

DPŠ

 5       21

4.

Ing. Juhaščík Ján

MZLU-FZ

záhradn.

DPŠ

            6

5.

Ing. Fedorová

          Veronika

TU-El. fak.

 

Elektrotechn.

Výp.technika

           11

6.

Ing. Kulíková Andrea

VŠD-EF

Pr.a ek.spoj.

 

DPŠ

 4         4

7.

Ing. Feníková Mária

VŠE-NHF

Riad.,plán.NH

 

DPŠ

16        6

8.

PaedDr. Kováčová

             Jana

UPJŠ-PF

OBN

RUJ

Nem.jazyk

a literatúra

           14

9.

Mgr. Kaštieľová

Ľudmila

UPJŠ-PdF

SJL-DEJ

 

            37

10.

Plančárová Anna

SPTŠ

 

DPŠ

            12

 

 

 

 

 

PRIDELENIE KABINETOV

   ┌────┬───────────────────────────────┬───────────────────────┐

   │P.č.│   K a b i n e t               │  Zodpovedný           │

   ├────┼───────────────────────────────┼───────────────────────┤

   │  1.│Slovenského jaz.a lit.,        │ Mgr. Kaštieľová      │

   │    │                               │                       │

   │  2.│Cudzích jazykov a RJ           │ PaedDr. Kováčová J.   │

   │    │                               │                       │

   │  3.│Občianskej náuky a dejepisu    │ PaedDr. Kováčová J.   │

   │    │                               │                       │

   │  4.│Matematiky                     │ Mgr. Kuzemková J.     │

   │    │                               │                       │

   │  5.│Fyziky                         │ Ing. Tóth P.          │

   │    │                               │                       │

   │  6.│Chémie                         │ Mgr. Kráľ S.          │

   │    │                               │                       │

   │  7.│Rastlinnej výroby              │ p. Plančárová A.      │

  

   │  8.│Strojárstva                    │ Ing. Tóth P.          │

   │    │                               │                       │

   │  9.│Techniky administratívy        │ Ing. Kulíková A.      │

   │    │                               │                       │

   │ 10.│Výchovy k rodičovstvu          │ Ing. Fedorová V.      │

   │    │                               │                       │

   │ 11.│Živočíšnej výroby              │ p. Plančárová         │

   │    │                               │                       │

   │ 12.│Biológie                       │ p.Plančárová A.       │

   │    │                               │                       │

   │ 13.│Brannej výchovy + tel. výchovy │ p.Plančárová A.       │

   │    │                               │                       │

   │ 14.│Ovocinárstva a záhradníctva    │ Ing. Juhaščík J.      │

   │    │                               │                       │

   │ 15.│Ekonomiky                      │ Ing. Feníková M.      │

   │    │                               │                       │

   │ 16.│Elektroniky a PC               │ Ing. Fedorová V.      │

   └────┴───────────────────────────────┴───────────────────────┘

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLÁN KONTROLNEJ A HOSPITAČNEJ ČINNOSTI ZÁST.RIAD.PRE TV

 

Hospitácie a kontroly sú dôležitým prostriedkom vzájomnej výmeny skúseností a    nimi sa sleduje systematické zvyšovanie pedagogickej práce vyučujúcich.

Predmetom hospitácie je: hodnotenie obsahu, organizácie, výsledkov, prostriedkov, foriem a metód vyučovania z hľadiska cieľov.

 Náplňou hospitácií a kontrol bude:

   ┌─────────────┬─────────────────────────────────────────────┐

   │ Termín      │  N Á P L Ň  K O N T R O L Y                 │

   ├─────────────┼─────────────────────────────────────────────┤

   │2x u každého │ - hospitácia na vyučovaní                   

       vyučujúceho

   │2x u každého │ - hospit. na triednickej hodine,záujm.čin.  │

       tr. učiteľa

   │2x týždenne  │ - kontrola dochádzky učiteľa                │

   │2x týždenne  │ - kontrola prestávkového dozoru             │

   │2x týždenne  │ - kontrola prezúvania sa žiakov             │

   │1x mesačne   │ - kontrola nástenných novín                 │

   │1x mesačne   │ - kontrola triednych kníh                   │

   │1x mesačne   │ - kontrola ostatnej pedagogickej dokumentá- │

   │             │   cie, žiacke knižky, využívanie UP         │

   │1x polročne  │ - kontrola katalógov                        │

   └─────────────┴─────────────────────────────────────────────┘

 

 

 Z hospitácií a kontrol sa budú robiť písomné záznamy, ktoré sa s kontrolovaným podrobne prerokujú, prijmú závery a výsledky kontrol sa zovšeobecnia na celoškolskej pedagogickej porade.

V prípade závažných nedostatkov sa počet hospitačných hodín zvýši o následné hospitácie.

 

 

 

 

 

 

 

 

C.Výchova mimo vyučovania

 

   Výchovu mimo vyučovania (ďalej len VMV) v šk. roku 2004/2005  treba i naďalej považovať za rovnocennú súčasť v komplexnej  príprave našich žiakov na budúce povolanie.

 Programové úlohy VMV v šk. roku 2004/2005 zamerať na kladné  výsledky dosiahnuté v predchádzajúcom období s úzkou nadväznosťou na:

 - Pedagogicko-organizačné pokyny pre školy a školské zariadenia v  SR na školský rok  2004/2005

 * V riadení a organizovaní VMV v šk. roku 2004/2005:

 - zjednocovať stanovené ciele a postupy pri výchovnej práci

 - zabezpečovať potrebu personálnych a materiálno-technických  podmienok (Nariadenie vlády SR č. 203/2000 Z.z. O miere  vyučovacej povinnosti učiteľov a povinnosti výchovnej práce  ostatných pedagogických zamestnancov: Vyhláška MŠ SR č. 379/2000  Z.z. odbornej a pedagogickej spôsobilosti pedag. pracovníkov,  Vyhláška MŠ SR č.42/l996 Z.z. o  ďalšom vzdelávaní pedag. pracovníkov, Zákon č.386/l997 Z.z. o  ďalšom vzdelávaní a na zákony a vyhlášky, ktoré na ne nadväzujú.

 - Vykonávať pravidelné opatrenia na zabezpečenie kontroly zákazu  prenikania drog do škôl a školských zariadení (Program "Škola  bez alkoholu a drog").

 - Vzdelávanie pedag. zamestnancov zabezpečujúcich prevenciu  drogových závislostí na SOUP a pod.

 * Záujmovú športovú a kultúrno-výchovnú činnosť orientovať na to,  aby prispeli k rozvoju pohybových schopností žiakov. Na základe  telesnej zdatnosti by mala pomáhať získavať žiakov na aktívnu  činnosť v rôznych druhoch športu, ako i kompenzovať jednostranné  zaťaženie žiackeho organizmu v škole a k upevňovaniu zdravej  životosprávy žiakov.

 V ZUČ zvyšovať zapájanie žiakov do záujmových útvarov,  spolupracovať pri tejto činnosti s inými kultúrnymi  inštitúciami, zariadeniami.

Odporúčame porovnávať úroveň a výsledky v týchto oblastiach -  formou súťaží resp. prehliadok ZUČ (výberom rôznych žánrov z I.  a II. kategórie a pod.).

 * Športové a kultúrno-výchovné aktivity budú zamerané na tie,  ktoré je potrebné vykonávať z hľadiska najväčšieho záujmu a  ďalšieho skvalitňovania využívania voľného času žiakmi, našich  SOU a SPV. Zároveň budú zamerané na propagáciu eliminácie  drogových závislostí.

 * Záväzným faktorom pre konanie sa súťaží budú propozície a  organizačné pokyny, ktoré obdržia SOU a SPV od vyhlasovateľa  (KÚ) a usporiadateľa (SOU) najneskôr 2 týždne pred  začiatkom.

 * Účasť žiakov v jednotlivých súťažiach si školy regulujú tak,  aby plnila svoje poslanie a nenarúšala prípravu žiakov na  povolanie. Na súťaže vyšších kôl môžu byť v odôvodnených  prípadoch uvoľnení z vyučovania.

 * Základným predpokladom účasti vo vyšších kolách je  organizovanie základných (školských) kôl, kde sa sleduje  zapojiť do súťažných aktivít čo najviac žiakov.

 * Podrobnosti o organizovaní vybraných súťaží pripravuje a  zabezpečuje organizačná komisia zložená zo zástupcov  (usporiadajúceho SOU,    KU     resp. zástupcov  príslušnej celoslovenskej sekcie (TV,ZUČ).

 * Pri organizačnom zabezpečení (zvlášť pri náročných kultúrnych  a športových podujatiach) využívať i možnosti sponzoringu.

 * Náklady spojené s účasťou svojich žiakov, ktorých SOU, SPV na  organizované podujatie záväzne prihlásia, znáša vysielajúca  škola.

 Ocenenia žiakov na organizovaných aktivitách je v kompetencii   KU, resp. povereného usporiadajúceho SOU.

 * V súvislosti so zabezpečovaním športových a kultúrnych aktivít  v SOU, SPV a ich školských zariadeniach odporúčame vychádzať z  doteraz platných legislatívnych dokumentov.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLÁN PRÁCE PREDMETOVEJ KOMISIE VŠEOBECNO-VZDELÁVACÍCH PREDMETOV

 

Vypracovala: PaedDr. Kováčová

 

1./ ZLOŽENIE  PK:

 

 

Mgr.Kráľ Stanislav, učiteľ MAT,  CHE, riaditeľ SOUP

Mgr. Kuzemková Jarmila, učiteľka MAT, ETV,zástupca riad.

PaedDr. Kováčová Jana, učiteľka NEJ, OBN, RUJ,vedúca PK

Mgr. Kaštielová Ľudmila, učiteľka SJL, DEJ

Rybarčáková Drahomíra, učiteľka BIO

pani Plančárová Anna, učiteľka EST, RUJ,TEV

Ing.Fedorová Veronika, učiteľka ANJ, INF,ÚdSP

Ing.Tóth Peter, učiteľ FYZ, MAT

pán Boško Ján, učiteľ MAT

pani Čandíková Margita, učiteľka OBN

Buda Ján, učiteľ OBN,TEV

Ing.Juhaščík Ján, učiteľ TEV

 

2./ PREDMETY ZASTÚPENÉ V  PK:

 

MAT   –          matematika

CHE    -          chémia

SJL      -          jazyk slovenský a literatúra

RUJ     -          jazyk ruský

NEJ     -          jazyk nemecký

ANJ     -          jazyk anglický

DEJ     -          dejepis

OBN   -          občianska náuka

TEV     -          telesná výchova

BIO     -          biológia

ETV     -          etická výchova

INF     -           informatika

FYZ     -          fyzika

ÚdSP  -           úvod do sveta práce

 

3./ HARMONOGRAM ZASADNUTÍ  PK:

 

1. zasadnutie – september 2004

a)      Zhodnotenie tematických plán

b)      Odsúhlasenie plánu práce PK na šk. rok 2004/2005

c)      Úlohy PK na nový šk.rok 2004/2005, osobné úlohy členov PK, plán exkurzií

d)      Maturity po novom – základné informácie

e)       Rôzne, diskusia, záver

f)         Uznesenie a záver

2. zasadnutie – december 2004

a./   Kontrola plnenia uznesení

b./   Vyhodnotenie vstupných testov v 1. ročníkoch (MAT, SJL)

c./   Odovzdávanie poznatkov zo školení a podujatí MC

d./   Inventarizácia

e./   Diskusia, rôzne

f./   Uznesenie a záver

3. zasadnutie – marec 2005

a./   Priebežná kontrola plnenia plánu práce PK

b./   Príprava prijímacích pohovorov z MAT a SJL

c./   Vyhodnotenie prípravy žiakov 4.A triedy k záverečným maturitným skúškam

d./   Využívanie pomôcok na vyučovacích hodinách

e./   Aktuálne problémy, rôzne, diskusia

f./   Uznesenie a záver

4. zasadnutie – jún 2005

a./   Zhodnotenie prijímacích skúšok

b./   Zhodnotenie splnenia temt. plánov

c./   Zhodnotenie všetkých aktivít poriadaných PK

d./   Aktuálne problémy, rôzne, diskusia

e./   Uznesenie a záver

 

4./ HLAVNÉ ÚLOHY PK:

 

     Vychádzajúc z plánu hlavných úloh SOUP pre školský rok 20042005 si PK všeobecno-vzdelávacích predmetov stanovuje tieto hlavné úlohy:

 

1.          Dbať na správny jazykový prejav, používanie správnej odbornej terminológie a rozvíjať estetické cítenie žiakov. Za týmto účelom využívať na hodinách i formou samostatnej práce žiakov dostupnú literatúru a časopisy.              T: priebežne                                                                                                                                                                      Z: všetci vyučujúci

2.          Samostatnosť žiakov, ich logickosť myslenia, ich tvorivosť rozvíjať zadávaním primerane náročných úloh, vypracovaním referátov.         T: priebežne                                                                                                                                       

                                                                                   Z: všetci vyučujúci

3.          Za účelom zvyšovania názornosti vo vyučovaní využívať dostupné pomôcky.                                                                                                     T: priebežne                                                                                                                      

                                                                                              Z: všetci vyučujúci

4.          Aj naďalej na hodinách využívať učivo environmentálnej výchovy, výchovy k manželstvu a rodičovstvu a výchovu na ochranu človeka a prírody a protidrogovej prevencie.                                                                                                                               

                                                                                  T: priebežne                                                                                                                                      

                                                                                  Z: všetci vyučujúci

5.          Individuálnym prístupom k nadaným a talentovaným žiakom z MAT umožniť im zapojiť sa do MO a dosiahnuť čo najlepšie výsledky. Organizačne zabezpečiť a vyhodnotiť šk. kolo v MO.   

                                                                                   T: podľa propozícií                                                                                                              

                                                                                  Z: vyučujúci MAT

6.          Nadaným žiakom zapojiť sa do predmetových olympiád, zaostávajúcim žiakom dať možnosť využívať konzultácie.                                         T: stále                                                                                                                                            

                                                                                    Z: všetci členovia PK

7.          Zrealizovať a vyhodnotiť vstupné testy z MAT a SJL v 1. ročníku.                                                

                                                                                    T: koniec novembra 2004                                                                                                             

                                                                                    Z: vyučujúci v 1. roč.

8.          Pravidelnou účasťou na ponúkaných školeniach a vzdelávacích podujatiach zvyšovať odbornú úroveň členov PK.                                               T: priebežne                                                                                                                               

                                                                                     Z: všetci člemovia PK

9.          Zapojiť sa do prípravy a priebehu prijím. pohovorov z MAT a SJL.                                                

                                                                                    T: podľa plánu                                                                                                                                  

                                                                                    Z: určí riad. školy

10.      Vypracovať plán exkurzií a realizovať ho.                                                                                        

                                                                                   T: IX. a priebežne                                                                                                                                   

                                                                                   Z: vedúca PK

11.      Pravidelne kontrolovať plnenie temat. plánov.                                                                                

                                                  T: priebežne                                                                                                                             

                                                  Z: vedúca PK

12.      V rámci voľného času rozvíjať záujmy žiakov a zosúladiť ich so záujmami školy pri dotváraní jej dobrého mena v našom meste i medzi ostatnými strednými školami na Slovensku.                                                                                                                               

                                                 T: priebežne                     

                                                 Z: všetci členovia PK

13.      Príprave na vyučovaciu jednotku venovať pravidelnú pozornosť. Používať písomnú prípravu na vyučovanie.                  T: priebežne                                                                                                                           

                                                  Z: všetci členovia PK

14.      Systematickú pozornosť venovať ďalšiemu skvalitňovaniu environmentálnej výchovy.              

                                                  T: priebežne                     

                                                  Z: všetci členovia PK

15.      Vzájomné hospitácie členov PK.

                                                  T: priebežne                                                                                                                                    

                                                  Z: vedúci členovia PK

16.   Uvádzanie pani Harvilkovej do pedagogickej praxe.

                                                   T: priebežne počas škols. roka

                                                   Z: PaedDr. Kováčová

17.   Príprava nových maturitných skúšok na škol. rok 20052006.

5./ PLÁN EXKURZIÍ:

1.          Návšteva okresného súdu /OBN/

2.          Návšteva obraz. galérie /OBN,ETV/

3.     Beseda s pracovníčkou Okresného úradu práce /OBN/

6./PLÁN SÚŤAŽÍ:

1.          Športové súťaže /podľa plánu šport. aktivít/

2.          Olympiády /MAT, NEJ, ANJ/

3.          Hviezdoslavov Kubín

7.KRÚŽKOVÁ ČINNOSŤ:

 

1.          Krúžok techniky administratívy

2.          Športový krúžok so zameraním na stolný tenis

Účelové cvičenie

 

Október

 

Prvé a tretie cvičenie pre 1.,  2., ročník

 

Máj:

 

 - Druhé a štvrté cvičenie pre 1. a 2. ročník

-  Kurz ochrany človeka a prírody –3.ročník, 3.Z, VAR,MRV, A

 

Lyžiarsky kurz

 

Január – február

 

pre žiakov 1. ročníka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plán práce predmetovej komisie odborných predmetov

na školský rok 2004-2005

 

Hlavné ciele a úlohy PK:

 

Na základe práce predmetovej komisie odborných predmetov a jej výsledkov v minulom šk. roku, ako aj hodnotenia stavu a úrovne materiálno-technického zabezpečenia a následne aj úrovne vyučovania odborných predmetov bude činnosť PK zameraná na:

 

·        dobrú spoluprácu medzi vedením školy a metodickými orgánmi

 

·        osvojenie si najnovších poznatkov z pedagogiky, psychológie a najmä nových metód foriem vyučovania

 

 

·        spolupráca pri posudzovaní a zmenách obsahu základných pedagogických dokumentov v rámci odborov, ako aj predmetov  - učebné plány, osnovy,

      tematické plány, otázky na záverečné skúšky

 

·        vytváranie základných podmienok v materiálno-technickej oblasti so zameraním na odborné účebne, kabinety, učebné pomôcky a ich funkčnosť, tvorba učebných pomôcok a ich využívanie  a pod.

 

·        odborný rast učiteľov odborných predmetov cestou účasti na odborných školeniach, seminároch, exkurziách, štúdiom odbornej literatúry, prispievaním odborných článkov

 

 

Harmonogram zasadnutí PK odborných predmetov:

 

September 2004

·        Posúdenie a schválenie návrhu plánu práce PK na šk. rok 2004-05

·        Zmeny časovej dotácie v základných pedagogických dokumentoch

·        Schválenie prípravy odborných exkurzií

·        Prerokovanie a schválenie tématických plánov odborných predmetov

·        Prerokovanie maturitných a učňovských skúšok podľa  nového zákkona

·        Zhodnotenie zabezpečenia žiakov učebnicami

·        Rôzne, diskusia, záver

December 2004

·        Kontrola plnenia uznensení

·        Zhodnotenie vyučovacích výsledkov za I. štvrťrok šk. r. 2004/05

·        Výmena skúseností z uplatňovania klasifikačného poriadku v jednotlivých odborných predmetoch

·        Informácia z vednej oblasti v jednotlivých odborných predmetoch

·        Rôzne, diskusia, záver

 

Február 2005

·        Posúdenie dosiahnutých vyučovacích výsledkov za I. polrok šk.r. 2004/05

·        Prejednanie a schválenie otázok na záverečné učňovské a maturitné skúšky

·        Možnosti funkčného využitia didaktickej techniky na škole

·        Odovzdávanie poznatkov učiteľov z MC Prešov

·        Uplatňovanie medzipredmetových vzťahov medzi odbornými predmetmi a odborným výcvikom

·        Rôzne, diskusia, záver

 

Apríl 2005

·        Problémy vyskytujúce sa vo vyučovacom procese

·        Prehľad príspevkov z odborných časopisov a literatúry

·        Organizačné a obsahové zabezpečenie prijímacích pohovorov

·        Príprava záverečných učňovských a maturitných skúšok

·        Rôzne, diskusia, záver

 

Jún 2005

·        Vyhodnotenie prijímacích pohovorov, maturitných a učňovských skúšok

·        Zhodnotenie všetkých aktivít poriadaných PK

·        Vyhodnotenie úrovne odborných exkurzií

·        Posúdenie spolupráce PK s vedením školy

·        Rôzne, diskusia, záver

 

Plán exkurzií na šk. rok 2004/05 – odborné predmety

 

Colná pobočka  vo Vranove n.T. – štvrtý ročník Pracovník marketingu

 

Podniku Bukóza a.s.-  oddelenie marketingu  - štvrtý ročník  Pracovník marketingu

Veľkoobchod s kvetinami (Floria centrum) – štvrtý ročník Pracovník marketingu

 

Výstava ovocia a zeleniny vo Vranove n.T. – tretí a štvrtý ročník Pracovník marketingu a  a tretí ročník odboru záhradník

 

Galéria Mestského úradu vo Vranove n.T. – RKS – tretí a štvrtý ročník Pracovník marketingu

 

 

 

Plán práce výchovného poradcu školy na školský rok 2004/2005

 

Nakoľko túto školu v prevažnej väčšine navštevujú žiaci rómskej národnosti je práca výchovného poradcu sústredená na riešenie výchovno – vzdelávacích problémov v spolupráci s triednymi učiteľmi, prevenciu protispoločenskej činnosti a výchovu k manželstvu a rodičovstvu. Tieto aktivity sú uskutočňované formou dotazníkov, besied, v spolupráci s triednymi učiteľmi. Funkciu výchovného poradcu v školskom roku 2004/2005 vykonáva  Ing. Veronika Fedorová.

PLÁN PRÁCE

 

September – október

 

- Podchytenie  problémových žiakov.

- Pohovory s problémovými žiakmi.

- Pomoc žiakom prvých ročníkov  pri aklimatizovaní sa v novom prostredí.

   zodpovedný:  tr. učitelia  a vých. poradca

 

     November – december

 

- Pohovory s problémovými žiakmi

- Uskutočniť prieskum vydierania a šikanovania v 1. ročníkoch vo forme  dotazníkov spracovaných na Metodickom centre v Prešove

- Zisťovanie záujmu žiakov v učebných odboroch o nadstavbové štúdia s maturitou

 

zodpovedný: výchovný poradca

 

Január – február

 

- Pohovory s problémovými žiakmi a so žiakmi označenými menovite v dotazníku šikanovania

- Pohovory so žiakmi  zanedbávajúcimi školskú dochádzku

- Podávanie prihlášok na vysoké školy a štúdia popri zamestnaní

zodpovedný: tr. učitelia a výchovný poradca

 

Marec – apríl

 

- Beseda so zamestnancami Úradu práce na tému: Zákonník práce a zamestnanie

- Ďalšia práca s problémovými žiakmi.

zodpovedný : výchovný poradca

    

     Máj – jún

 

- Zhodnotenie práce s problémovými žiakmi.

- Zopakovanie prieskumu vydierania a šikanovania v prvých ročníkoch.

-  Konzultácia s triednymi učiteľmi : výchovno–vzdelávacie výsledky študentov

 

Vypracovala: Ing.Fedorová