STREDNÉ ODBORNÉ UČILIŠTE POĽNOHOSPODÁRSKE ČAKLOV
UČILIŠTE POĽNOHOSPODÁRSKE ČAKLOV
A.Úsek praktického vyučovania
I. ZÁKLADNÁ CHARAKTERISTIKA PRAKTICKÉHO VYUČOVANIA
V školskom roku 2004/2005 hlavnou úlohou na tomto úseku bude doplňovať materiálno-technické vybavenie pre jednotlivé učebné odbory. Taktiež pre tieto učebné odbory bude potrebné doplňovať vybavenie dielní v súlade s plnením učebných osnov a tematických plánov.
Pre zlepšenie plnenia špeciálnych tém z celoročného plánu v niektorých učebných odboroch bude potrebné zabezpečiť popri vlastných podmienkach aj iné pracoviská na zmluvnom základe. Týka sa to hlavne pracovísk pre učebný odbor viazač-aranžér kvetín a stavebná výroba.
Učebné odbory:
3 - ročné 457l 200 záhradník - záhradníčka
4569 200 viazač-aranžér kvetín
4576 200 mechanizátor rastlinnej výroby
3 - ročné s neukončenou školskou dochádzkou
3161 000 praktická žena
3686 010 stavebná výroba
4- ročný študijný odbor:
6405 400 pracovník marketingu, pracovníčka marketingu
V uvedených učebných a študijnom odbore sa žiaci pripravujú pre okres Vranov n.T., ako aj pre iné okresy Prešovského kraja. Uplatnenie absolventov je v poľnohospodárskych podnikoch, súkromných organizáciach - samostatne hospodáriacich, prípadne aj v iných organizáciach zaoberajúcich sa výrobou zeleniny, ovocia, pestovania kvetín a ich predajom, v sadovníckych úpravách a pri zlepšovaní životného prostredia, čoho dôkazom je aj profilácia v jednotlivých učebných a študijnom odbore.
Zameranie odborov:
Odbor: Záhradník - záhradníčka
Tento odbor je koncipovaný pre chlapcov a dievčatá. Žiaci po úspešnom absolvovaní v odbore sa uplatnia v organizáciach, ktoré sú zamerané na pestovanie kvetín, okrasných a ovocných drevín, na výrobu zeleniny a ovocia, ďalej pri krajinnej úprave na zlepšovanie životného prostredia. Žiaci taktiež vedia vykonávať práce pri aranžovaní kvetín
Aj tento učebný odbor je so zameraním pre chlapcov a dievčatá. Popri základných prácach spojených s pestovaním kvetov sa bude klásť dôraz na pracovné činnosti súvisiace s aranžovaním kvetov a ich predajom.
Zameranie tohto odboru je na základné pracovné operácie spojené s ručným obrábaním kovov, dodržiavanie zásad bezpečnosti pri prácach s poľnohospodárskymi strojmi. Po úspešnom ukončení sú žiaci schopní plniť všetky práce spojené s prípravou pôdy, pestovaním poľnohospodárskych produktov, ich zberom a uskladnením, ako aj základnou údržbou a opravou používaných strojov.
Absolvent v tomto učebnom odbore je pripravený vykonávať základné pomocné stavebné práce. Vie pripraviť pracovisko a používať pracovné predmety a prostriedky. Ručne spracúva maltoviny, betónové zmesi, vykonáva hasenie vápna, pomocné práce v skladoch, čistenie a upratovanie pracoviska, podávačské a pomocné práce pri murovaní a omietaní. Vykonáva pomocné práce pri montáži a demontáži lešenia. Ďalej ovláda zemné práce ako výkopy rýh a jám. Pri práci s drevom spolupracuje pri ručnom triedení a uskladnení stavebného dreva, oklincovaní dosiek pri jednoduchom ručnom opracovaní dreva. Vykonáva jednoduché nátery, odstraňuje staré maľby a nátery.
Tento učebný odbor je zameraný na výkon jednoduchých pracovných činnosti pre dievčatá Tieto činnosti sú zamerané na všetky práce spojené s domácnosťou ako sú : varenie, šitie a pestovanie základných poľnohospodárskych produktov, ako aj prác spojených s pestovaním zeleniny, kvetín a ovocia.
Odbor je vhodný pre chlapcov a dievčatá. Po úspešnom absolvovaní je kvalifikovaný odborný pracovník schopný vykonávať odborné práce súvisiace s praktickým marketingom. Ovláda sortiment firmy, vlastnosti výrobkov, spôsob výroby a ich použitie v ďalších odvetviach národného hospodárstva. Dokáže zostaviť ponuku firmy a aplikovať nástroje marketingu.
Ďalej má nasledujúce vedomosti, schopnosti a návyky:
- potrebnú slovnú zásobu a vyjadrovaciu schopnosť
- znalosť slovenskej a najvýznamnejšej svetovej literatúry
- znalosť cudzieho jazyka na úrovni, ktorá umožní priamy styk s cudzincami
- znalosť základov druhého cudzieho jazyka
- znalosť základov širokej stredoškolskej matematiky
- schopnosť dodržiavať zásady spoločenského správania a spoločenského protokolu
V oblasti odborného vzdelania:
- odvádzať hotové výrobky na sklad
- evidovať objednávky, zabezpečovať administratívno-technické práce
- vyhotoviť štatistiku a rozbor predaja
- samostatne pripraviť podklady k uzatváraniu kúpnych zmlúv
- zabezpečovať objednávky formou osobných návštev, vybavovať reklamácie
- zabezpečiť propagáciu a vzdelávanie
- pripravovať kúpne zmluvy a predávať výrobky vrátane tvorby cien
Pre plnenie učebných osnov s prihliadnutím na profiláciu absolventov je potrebné mať pripravené vhodné pracoviská. Tieto máme zabezpečené vo vlastných priestoroch a tiež aj v zmluvných organizáciach.
Pre odbor záhradník-záhradníčka a viazač-aranžér kvetín využívame priestory nášho skleníka a záhrady, ako aj pracoviská v zmluvných organizáciach ako sú: Školský majetok Čaklov, Flóriacentrum Prešov a iné súkromné firmy podľa potreby (predajne kvetín).
Odbor mechanizátor RV má zabezpečené priestory na Poľnohospodárskom družstve Soľ. Taktiež v tomto podniku vykonávajú témy zo živočíšnej výroby aj žiaci v odbore praktická žena v 3. ročníku
Pre odbor stavebná výroba sú vytvorené podmienky v priestoroch školy, ako aj v zmluvne zabezpečenej organizácii GRUND s.r.o Vranov n.T., PD Soľ, Školský majetok Čaklov
Študijný odbor pracovník marketingu má priestory v škole (strojopis, počítače, záhradníctvo) a tiež aj na Školskom majetku Čaklov, prípadne formou exkurzií.
Pre plnenie týchto úloh je úsek personálne zabezpečený, okrerem jedného majstra OV majú všetci plnú odbornú aj pedagogickú kvalifikáciu
a) ROZDELENIE ŽIAKOV PODĽA ODBOROV A ROČNÍKOV DO UČEBNÝCH
SKUPÍN A ICH PRIDELENIE JEDNOTLIVÝM MAJSTROM OV
Učebný |
Ročník |
Počet: |
Meno majstra OV |
Poznámka |
|
odbor |
|
skupín |
žiakov |
||
Záhradník. |
1. 2. 3. |
1 1 1 |
11 12 9 |
p.Kollár Michal p.Časár Ján p.Kollár Michal |
|
Viazač - aranžér |
1. 2. 3. |
1 1 1 |
12 11 9 |
p Juhaščík Ján p.Mikulová Helena p.Mikulová Helena |
|
Mechanizátor RV |
1.
2.
3. |
1
1 2 1 |
12
9 9 13 |
p. Šalantay František
p.Buda Ján p.Berta Pavol p.Berta Pavol |
|
Stavebná výroba |
1.
2. 3. |
1 2 1 1 |
10 10 13 11 |
P.Krištan Jozef p.Pasternák Jaroslav p.Pasternák Jaroslav p.Bc.Boško Ján |
|
Praktická žena |
1. 2. 3. |
1 1 1 |
13 5 7 |
p. Rybarčáková Drah p. Čandiková Margita. p. Čandiková Margita |
|
Pracovník marketingu |
1.
2. |
1
1
|
15
16
|
p.Časár Ján
p.Časár Ján
|
|
Úsek: Praktické vyučovanie
Týždeň: „A“
Deň |
Trieda Poč. sk. MOV |
Trieda Poč. sk. MOV |
Trieda Poč. sk. MOV |
Pondelok |
1.A. - Časár
3. Z. - Kollár 3. VAR. - Mikulová |
2 PŽ. - Čandíková 2. SV. - Pasternák 3. PŽ. - Čandíková 3. SV. - Bc. Boško |
3. MRV. - Berta
|
Utorok |
3 .Z. - Kollár 3. VAR. - Mikulová |
2 PŽ. - Čandíková 2. SV. - Pasternák 3. PŽ. - Čandíková 3. SV. - Bc. Boško |
3. MRV. - Berta
|
Streda
|
2. A. - Časár
3. Z. - Kolár 3. VAR. - Mikulová |
1. SV. - Krištan 1. PŽ. - Rybarčáková 2. SV. - Pasternák 2. PŽ. - Čandíková 3. SV. - Bc. Boško 3. PŽ. - Čandíková |
3. MRV. - Berta
|
Štvrtok
|
1. Z. - Kôllár 1. VAR. - Juhaščík 2 .Z. - Časár 2. VAR. - Mikulová |
1. SV.- Pasternák ,Krištan
1. PŽ. - Rybarčáková
|
2. MRV. - Berta - Buda
1. MRV. - Šalantay |
Piatok
|
1. Z. - Kôllár 1. VAR. - Juhaščík 2 .Z. - Časár 2. VAR. - Mikulová |
1. SV.- Pasternák ,Krištan
1. PŽ. - Rybarčáková
|
2. MRV. - Berta - Buda
1. MRV. - Šalantay |
Úsek: Praktické vyučovanie
Týždeň: „B“
Deň |
Trieda Poč. sk. MOV |
Trieda Poč. sk. MOV |
Trieda Poč. sk. MOV |
Pondelok |
1.A. - Časár
3. Z. - Kollár 3. VAR. - Mikulová |
2 PŽ. - Čandíková 2. SV. - Pasternák 3. PŽ. - Čandíková 3. SV. - Bc. Boško |
3. MRV. - Berta
|
Utorok |
3 .Z. - Kollár 3. VAR. - Mikulová |
2 PŽ. - Čandíková 2. SV. - Pasternák 3. PŽ. - Čandíková 3. SV. - Bc. Boško |
3. MRV. - Berta
|
Streda
|
2. Z. - Časár
2. VAR. - Mikulová |
1. SV. - Krištan 1. PŽ. - Rybarčáková 2. SV. - Pasternák 2. PŽ. - Čandíková 3. SV. - Bc. Boško 3. PŽ. - Čandíková |
2. MRV. - Berta - Buda
|
Štvrtok
|
1. Z. - Kôllár 1. VAR. - Juhaščík 2 .Z. - Časár 2. VAR. - Mikulová |
1. SV.- Pasternák ,Krištan
1. PŽ. - Rybarčáková
|
2. MRV. - Berta - Buda
1. MRV. - Šalantay |
Piatok
|
1. Z. - Kôllár 1. VAR. - Juhaščík 2 .Z. - Časár 2. VAR. - Mikulová |
1. SV.- Pasternák ,Krištan
1. PŽ. - Rybarčáková
|
2. MRV. - Berta - Buda
1. MRV. - Šalantay |
II. ÚLOHY VO VÝCHOVNEJ A VZDELÁVACEJ OBLASTI NA ÚSEKU
PRAKTICKÉHO VYUČOVANIA
Počas prípravy žiakov pre zvolený odbor v nasledujúcom období bude potrebné klásť dôraz na utváranie kladného záujmu o zvolený odbor a prácu po ukončení školy. Táto úloha bude náročná, nakoľko žiaci nevidia perspektívu svojho uplatnenia v poľnohospodárskej prvovýrobe. Výsledky z minulého šk. roka preukazujú, že žiaci boli priemerní v hodnotení správania a dochádzky, preto v tomto šk. roku bude treba zvýšiť úsilie a viac motivovať žiakov pre lepšie plnenie si svojich povinností.
Termín: stále Zodpovedný: úsek prakt. vyučovania
a) PLÁNOVANIE NA ÚSEKU PRAKTICKÉHO VYUČOVANIA
Základnou zložkou odbornej prípravy žiakov na škole je úsek praktického vyučovania. Jeho úspešné zabezpečenie je spojené úzkou spoluprácou s výrobnými organizáciami, preto jeho plánovaniu je potrebné venovať zvýšenú pozornosť. Tematické plány sú základnou podmienkou plnenia úloh na prakt. vyučovaní. Z týchto plánov sú vypracované týždenné plány, ktoré vypracuváva hlavný majster PV.
Pre splnenie týchto úloh je potrebné:
1. Vypracovať tematické plány pre nový školský rok a nové učebné (študijné) odbory.
Termín: august - september 2004 Zodpovedný: Ing. Duhaň
2. Rozdeliť žiakov do skupín v každom odbore.
Termín: september 2004 Zodpovedný: hlavný majster PV
3. Zaviesť denníky MOV pre každú skupinu.
Termín: september 2004 Zodpovední: majstri PV
5. Udržiavať poľnohospodárske stroje a náradie v prevádzkyschopnom stave.
Termín: stále Zodpovední: majstri PV
6. Dbať o hygienu a bezpečnosť pri práci počas plnenia odborných tém.
Termín: stále Zodpovední: majstri PV
7. Pre všetky odbory doplniť pracovné náradie a pre novozriadené odbory zabezpečiť potrebné
vybavenie dielní.
Terním: september 2004 Zodpovední: Ing. Tóthová
Ing. Duhaň
8. Zorganizovať súťaže zručnosti v tretích ročníkoch pre všetky odbory.
Termín: máj 2005 Zodpovední: Ing. Duhaň
hl. majster PV
9. Zabezpečiť zmluvy s organizáciami pre výkon praktického vyučovania.
Termín: september, október 2004 Zodpovený: Ing. Duhaň
10. Pri každej činnosti dávať dôraz na súlad s osnovami enviromentálnej výchovy.
Termín: stále Zodpovední: všetci pedagog. pracovníci
b) ORGANIZÁCIA ÚSEKU PRAKTICKÉHO VYUČOVANIA
Praktické vyučovanie vo všetkých odboroch sa bude vykonávať skupinovou formou za stálej prítomnosti majstra OV. Raz štvrťročne viesť porady za prítomnosti všetkých majstrov OV na úrovni zástupcu riaditeľa pre PV.
Počas priamej vyučovacej činnosti intenzívne využívať pracovnú dobu, túto neskracovať a dodržiavať čas prestávok. Pracovná doba pre jednotlivé ročníky je podľa učebných osnov nasledovná: 1. a 2. roč. 6 hod. - od 7.30 do 13.30 hod. , 3. roč. 7 hod. - od 7.00 do 14.00 hod.
c) KONTROLNÁ A HOSPITAČNÁ ČINNOSŤ ZÁST. RIAD. PRE PV
┌──────┬───────────────────────────────┬──────┬────┬───────────┐
│Mesiac│ Cieľ hosp.činnosti │roč. │hod.│ meno MOV │
├──────┼───────────────────────────────┼──────┼────┼───────────┤
│ IX. │Pripravenosť majstra po stránke│všet- │ │ │
│ │MTZ, písomná dokumentácia. │ ky │ 10 │všetci MOV │
│ │ │ │ │ │
│ X. │Tematické-vedenie učebného dňa,│1.PŽ │ │Rybarčáková
│ │dodržiavanie didak.zásad. │2.PŽ │ 4 │Čandíková │
│ │ │1.SV │ │Krištan │
│ XI. │Tématická-vedenie učebného dňa,│2.VAR │ │Mikulová
│ │dodržiavanie didakt. zásad. │3.SV │ 4 │Bc. Boško │
│ │ │ │ │
│ XII. │Tématická-vedenie učebného dňa,│ │ │ │
│ │dodržiavanie didak.zásad,použí-│3.MRV │ 4 │Berta │
│ │vanie odbornej terminológie. │ │
│ │ │ │ │ │
│ I. │Komplexná-stav a úroveň výchov-│ │ │ │
│ │no-vzdelávacej práce MOV. │1.SV │ 6 │Krištan │
│ │Komplexná-stav a úroveň výchov-│3.SV │ │Bc. Boško
│ │no-vzdelávacej práce MOV. │1.SV │ 7 │Pasternák │
│ │ │ │ │ │
│ II. │Tématická-vedenie učebného dňa,│1.Z │ │Kollár
│ │využitie metód a foriem. │1.VAR │ 2 │Juhaščík │
│ │ │ │ │ │
│ III. │Tématická-vedenie učebného dňa,│ │ │ │
│ │využitie metód a foriem. │2.MRV │ 2 │Buda J. │
│ │ │ │ │ │
│ IV. │Tématická-vedenie učebného dňa,│ │ │ │
│ │kontrola pedagogickej dokument.│2.Z │ 2 │Časár │
│ │Komplexná-úroveň vedenia učeb- │ │ │ │
│ │ného dňa a výsledky práce maj- │ │ │
│ │stra │ │ │ │
│ V. │Informatívna-preveriť stav pl- │1.,2. │ │Všetci │
│ │nenia učebných plánov, prípra- │3. r. │ 6 │majstri OV │
│ │va na súťaž zručnosti │3.roč │ │
![]() |
d) PRIDELENIE ÚVAZKOV MOV
P.č. |
Meno majstra OV |
Týždenný úväzok v hod. |
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. |
Juhaščík Ján Bc. Boško Ján Kollár Michal Pasternák Jaroslav Mikulová Helena Berta Pavol Buda Ján Rybarčáková Drahomíra Krištan Jozef Čandíková Margita Časár Ján Šalantay František |
12 + 6 teória 21 + 10 teória 29,5 33 32,5 32,5 15 + 11 teória 18 + 8 teória 18 + 6 teória + bufet 21 + 10 teória 24 + 6 teória 12 + jazda
|
Záverečné skúšky v SOUP sa konajú v zmysle vyhlášky Ministerstva školstva a vedy SR č.510/2004 Zb. z. o ukončovaní štúdia na stredných školách a o ukončovaní prípravy v odborných učilištiach, učilištiach a praktických školách.
Priebeh, ako aj prípravu záverečných skúšok organizuje Stredné odborné učilište v Čaklove a riadi ich skúšobná komisia v tomto zložení:
Odbor: 4576 200 Mechanizátor rastlinnej výroby
Predseda:
Podpredseda: Ing. Duhaň Pavel zástupca riaditeľa pre OV
Členovia: Ing. Tóth Peter tr. učiteľ a uč. odborných predmetov
Ing. Kulíková Andrea uč. odbor. predmetov
Ing. Feníková Mária uč. odbor. predmetov
p. Berta Pavol majster OV
p. Šalantay František majster OV
p. Buda Ján majster OV
Odbor: 4571 200 Záhradník-Záhradníčka
Predseda:
Podpredseda: Ing. Duhaň Pavel zástupca riaditeľa pre OV
Členovia: Ing. Tóth Peter tr. učiteľ a uč. odborných predmetov
Ing. Juhaščík Ján uč. odborných predmetov
Ing. Kulíková Andrea uč. odborných predmetov
Ing. Feníková Mária uč. odbor. predmetov
p. Juhaščík Ján hl. majster OV
p. Kollár Michal majster OV
Predseda:
Podpredseda: Ing. Duhaň Pavel zástupca riaditeľa pre OV
Členovia: Ing. Tóth Peter tr. učiteľ a uč. odborných predmetov
Ing. Juhaščík Ján uč. odborných predmetov
Ing. Kulíková Andrea uč. odborných predmetov
Ing. Feníková Mária uč. odbor. predmetov
p. Juhaščík Ján hl. majster OV
p. Mikulová Helena majster OV
Termín záverečných skúšok: 16. 6. - 23. 6. 2005. K záverečným skúškam nastúpia žiaci týchto učebných odborov : - 4576 200 Mechanizátor rastl. výroby
- 4571 200 Záhradník – záhradníčka
- 4569 200 Viazač – aranžér kvetov
- 3161 000 Praktická žena
- 3686 010 Stavebná výroba
Záverečných skúšok sa zúčastní celkom 49 žiakov.
Na zabezpečenie záverečných skúšok vydávam nasledovné pokyny:
1) Klasifikačná porada sa uskutoční dňa 13. 6. 2005 o 14.00 h.
2) Učitelia odborných predmetov a majstri OV (Ing. Tóth P., Ing. Kulíková A., Ing.Juhaščík J., Bc. Boško J., Berta P., Buda J.,Juhaščík J., Kolár M., Mikulová H.) pripravia otázky na písomnú časť 1-10 tém a na teoretickú časť v rozsahu 25 tém pre každý učebný odbor,
3) Otázky a pracoviská pre praktickú časť vypracujú (zabezpečia) majstri OV ( p. Berta P.,
p. Buda J., p. Šalantay F., p.Juhaščík J., p.Kolár M., p.Mikulová H.) v rozsahu 15 tém.
Termín vypracovania otázok z ústnej, teoretickej a praktickej časti je do 30. 3. 2005.
4) Triedni učitelia pripravia pre skúšobnú komisiu:
a) prehľad o klasifikácii žiakov končiacich ročníkov,
b) kontrolné listy,
c) preveria osobné a študijné doklady,
d) oboznámia s termínom konania záverečných skúšok,
e) všetky potrebné materiály odovzdajú podpredsedovi komisie.
5) V dňoch 13,14,15.6.2005 budú mať žiaci pripravujúci sa k záverečným skúškam voľno, ktoré . využíjú na prípravu.
6) Triedni učitelia pripravia spoločenskú miestnosť k ústnym záverečným skúškam.
7) Vysvedčenia o záverečnej skúške a výučné listy budú žiakom odovzdané do 5. dní, t.j. do
27.6.2005.
Zodpovední: triedni učitelia
f) ZÁVER
Celoročný plán práce na úseku praktického vyučovania je súčasťou celoročného plánu práce školy a tvorí jeho neoddeliteľnú časť. Po prerokovaní a schválení v pedagogickej rade sa stáva záväzným dokumentom pre všetkých pracovníkov učilišťa.
Utváranie osobnosti kvalifikovaného robotníka v trhovom hospodárstve je jedným z najdôležitejších faktorov úspešného rozvoja spoločnosti. Na základe dosiahnutých výsledkov v minulom školskom roku nám pôjde predovšetkým o zlepšenie dochádz- ky a tým aj o zlepšenie výchovno-vzdelávacích výsledkov.
Za tým účelom učitelia:
1) Pred vypracovaním tematických plánov sa oboznámia s úvodnými poznámkami učebných osnov.
Termín: september 2004 Zodpovední : všetci vyučujúci
2) Nové tematické plány vyučujúci vypracujú u všetkých novozavádzaných odborov, ďalej tam, kde sa mení počet hodín a pri iných zmenách.
T : do 19. 9. 2004 Z: všetci učitelia
predseda PK
3) Za účelom nadväznosti na učivo zo ZŠ vykonať v 1. ročníkoch v predmetoch SJL a MAT vstupné previerky a výsledky týchto využívať vo vyučovaní.
T : september 2004 Z:vzučujúci MAT a SJL
4) Vyučujúci budú uplatňovať najnovšie formy a metódy vo vyučovaní, rozvíjať aktivitu a samostatnosť žiakov.
T : stály Z: všetci učitelia
zástupca riad. pre TV
5) Vyučujúci budú vyučovať názorne, budú využívať dostupné učebné pomôcky.
T : stály Z : všetci učitelia
Kontroluje : Mgr. Kráľ
Mgr. Kuzemková
6) Vyučujúci budú pravidelne na vyučovacích hodinách žiakov hodnotiť a informovať o tom rodičov prostredníctvom žiackych knižiek.
T : stály Z : všetci vyučujúci
7) Prebrané učivo a neprítomných žiakov vyučujúci zapisujú do triednej knihy v ten istý deň, kedy učia.
T : stály Z : všetci vyučujúci
K : ZRTV + tr.uč.
8) Triedni učitelia sa podrobne oboznámia s novoprijatými žiakmi 1. ročníkov, z akého sociálneho prostredia pochádzajú, ich sklony a záľuby, aby mohli na nich účinne pôsobiť a podľa toho vypracujú plán triedneho učiteľa.
T : september a stály Z : tr. učit. 1.ročníkov
9) Triedni učitelia oboznámia žiakov so školským poriadkom.
T : do konca septembra Z : všetci tr. učitelia
10) Triedni učitelia budú venovať náležitú pozornosť aktuálnosti nástenných novín a tieto aspoň 1x mesačne meniť.
T : stály Z : tr. učitelia
K : Mgr. Kuzemková
11) Pre doplnenie odborných a pedagogických vedomostí budú učitelia využívať tlač, ktorá dochádza na SOUP.
T : stály
12) Mladým ľuďom budú učitelia vštepovať také odborné vlastnosti ako je čestnosť, skromnosť, pracovitosť, zásadovosť, samostatnosť, ale aj ohľaduplnosť.
T : stály Z : každý učiteľ
13) Viesť žiakov k trvalej ochrane a tvorbe životného prostredia.
T : stály Z : všetci učitelia
14) Triedni učitelia na prvej triednickej schôdzi v mesiaci prečítajú žiakom známky z jednotlivých predmetov za minulý mesiac a zároveň v klasifikačnom hárku vyčiarknu voľné rubriky za predošlý mesiac.
T : stály Z : triedni uč.
K : ZRTV
15) Triedni učitelia budú pravidelne sledovať dochádzku žiakov svojej triedy a po dvoch za sebou idúcich absenciách žiaka písomne oznámia rodičom jeho neúčasť v škole.
T : stály Z : tr. učitelia
K : ZRTV
16) Vyučujúci budú dôsledne vyžadovať od žiakov na vyučovacích hodinách plnenie
si svojich povinností a predchádzať tak vzniku ľahostajného správania .
Termín: stály
17) Vyučujúci budú správne motivovať žiakov, získavať ich pre výchovno- vzdelávací proces a pri pravidelnom ústnom i písomnom skúšaní vytvárať dobrú atmosféru v kolektíve žiakov.
Termín: stály
18) Výchovno- vzdelávací proces organizovať tak, aby boli splnené všetky funkcie vyučovacej hodiny, sledovať vysokú efektívnosť, dôslednosť, iniciatívu, tvorivosť, sústavné utvrdzovanie a opakovanie vedomostí.
Termín: stály
19) Nadaných žiakov pripravovať na rôzne súťaže, olympiády, výstavy, verejné vystúpenia, aby príkladne reprezentovali školu.
Termín: stály
20) Osobitnú pozornosť venovať žiakom, ktorí chcú pokračovať v ďalšom štúdiu. Umožniť im doučovanie a precvičovanie učiva vo vyučovaní i v mimovyučovacom čase.
Termín: stály
21) Pre zlepšenie výchovno-vzdelávacích výsledkov sa ukladá učiteľom lepšia spolupráca s rodičmi.
Termín: stály
22) Sústavne vyžadovať od žiakov poriadok a aktívnu, uvedomelú disciplínu. K tomu využívať účinný systém pochvál, ocenení a pokarhaní, s priebežným hodnotením správania v klasif. hárku.
Termín: stály
23) Zapájať žiakov do verejno-prospešnej práce, úpravy okolia školy, zberu druhotných surovín dobrovoľnou formou a najlepších vyhodnocovať.
Termín: stály
24) Podľa metodických pokynov uskutočniť lyžiarsky výcvik, kurz na ochranu zdravia a prírody, účelové cvičenia a športové dni.
Termín: šk. rok 2004/2005 Zodp.: p.Plančárová A.
Mgr. Kuzemková J.
25) Venovať zvýšenú pozornosť žiakom zo zlého sociálneho prostredia,
z rozvrátených a neúplných rodín.
Termín: stály
ZÁKLADNÁ CHARAKTERISTIKA TEORETICKÉHO VYUČOVANIA
Teoretické vyučovanie sa bude v našom strednom odbornom učilišti zabezpečovať pre:
- 247 žiakov, z toho 131chlapcov a 116 dievčat rozdelených do troch 3-ročných učebných odborov na SOU, do dvoch 3-ročných učebných odborov na U a do študijného odboru.
3-ročné učebné odbory:
a) odbor 4571 200 záhradník - záhradníčka
b) odbor 4576 200 mechanizátor rastlinnej výroby
c) odbor 4569 200 viazač-aranžér kvetín
3-ročné učebné odbory: (Učilište)
a) odbor 3161 000 praktická žena (Učilište)
b) odbor 3686 010 stavebná výroba (Učilište)
4-ročný študijný odbor
6405 400 pracovník, pracovníčka marketingu
- žiaci budú rozdelení do 11 tried: 1.A
1.B Z + VAR +MRV
1.D PŽ+SV
2.A
2.B Z+VAR
2.C MRV
2.D PŽ + SV
3.A
3.B MRV+Z+VAR
3.D PŽ+SV
4.A
Vyučovať všeobecno-vzdelávacie a odborné predmety bude 8 učiteľov na plný úväzok .
PaedDr. Kováčová Jana
Ing. Kulíková Andrea
Ing. Tóth Peter
Ing. Feníková Mária
Ing. Juhaščík Ján
Mgr.Kaštieľová Ĺudmila
Ing. Fedorová Veronika
Plančárová Anna
Externí učitelia – Mgr.Krajňák Slavomír-Náboženská výchova
§ Mgr. Ivo Jakubík- Náboženská výchova
§ Mgr.Mičejová Zuzana – Anglický jazyk
PREHĽAD O POČTE UČITEĽOV, ICH KVALIFIKÁCII
P.č |
Priezvisko a meno |
Vzdelanie |
Aprobácia |
Doplnkové vzdelanie |
Prax výr. škol. |
1. |
Mgr. Kráľ Stanislav |
PFUPJŠ |
M+CH |
1. KS |
19 |
2. |
Mgr. Kuzemková Jarmila |
PFUPJŠ |
M+BV |
ETV 1. KS |
21 |
3. |
Ing. Tóth Peter |
VŠP-FM |
mech. |
DPŠ |
5 21 |
4. |
Ing. Juhaščík Ján |
MZLU-FZ |
záhradn. |
DPŠ |
6 |
5. |
Ing. Fedorová Veronika |
TU-El. fak. |
|
Elektrotechn. Výp.technika |
11 |
6. |
Ing. Kulíková Andrea |
VŠD-EF Pr.a ek.spoj. |
|
DPŠ |
4 4 |
7. |
Ing. Feníková Mária |
VŠE-NHF Riad.,plán.NH |
|
DPŠ |
16 6 |
8. |
PaedDr. Kováčová Jana |
UPJŠ-PF |
OBN RUJ |
Nem.jazyk a literatúra |
14 |
9. |
Mgr. Kaštieľová Ľudmila |
UPJŠ-PdF |
SJL-DEJ |
|
37 |
10. |
Plančárová Anna |
SPTŠ |
|
DPŠ |
12 |
PRIDELENIE KABINETOV
┌────┬───────────────────────────────┬───────────────────────┐
│P.č.│ K a b i n e t │ Zodpovedný │
├────┼───────────────────────────────┼───────────────────────┤
│ 1.│Slovenského jaz.a lit., │ Mgr. Kaštieľová │
│ │ │ │
│ 2.│Cudzích jazykov a RJ │ PaedDr. Kováčová J. │
│ │ │ │
│ 3.│Občianskej náuky a dejepisu │ PaedDr. Kováčová J. │
│ │ │ │
│ 4.│Matematiky │ Mgr. Kuzemková J. │
│ │ │ │
│ 5.│Fyziky │ Ing. Tóth P. │
│ │ │ │
│ 6.│Chémie │ Mgr. Kráľ S. │
│ │ │ │
│ 7.│Rastlinnej výroby │ p. Plančárová A. │
│ 8.│Strojárstva │ Ing. Tóth P. │
│ │ │ │
│ 9.│Techniky administratívy │ Ing. Kulíková A. │
│ │ │ │
│ 10.│Výchovy k rodičovstvu │ Ing. Fedorová V. │
│ │ │ │
│ 11.│Živočíšnej výroby │ p. Plančárová │
│ │ │ │
│ 12.│Biológie │ p.Plančárová A. │
│ │ │ │
│ 13.│Brannej výchovy + tel. výchovy │ p.Plančárová A. │
│ │ │ │
│ 14.│Ovocinárstva a záhradníctva │ Ing. Juhaščík J. │
│ │ │ │
│ 15.│Ekonomiky │ Ing. Feníková M. │
│ │ │ │
│ 16.│Elektroniky a PC │ Ing. Fedorová V. │
└────┴───────────────────────────────┴───────────────────────┘
PLÁN KONTROLNEJ A HOSPITAČNEJ ČINNOSTI ZÁST.RIAD.PRE TV
Hospitácie a kontroly sú dôležitým prostriedkom vzájomnej výmeny skúseností a nimi sa sleduje systematické zvyšovanie pedagogickej práce vyučujúcich.
Predmetom hospitácie je: hodnotenie obsahu, organizácie, výsledkov, prostriedkov, foriem a metód vyučovania z hľadiska cieľov.
Náplňou hospitácií a kontrol bude:
┌─────────────┬─────────────────────────────────────────────┐
│ Termín │ N Á P L Ň K O N T R O L Y │
├─────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│2x u každého │ - hospitácia na vyučovaní
vyučujúceho
│2x u každého │ - hospit. na triednickej hodine,záujm.čin. │
tr. učiteľa
│2x týždenne │ - kontrola dochádzky učiteľa │
│2x týždenne │ - kontrola prestávkového dozoru │
│2x týždenne │ - kontrola prezúvania sa žiakov │
│1x mesačne │ - kontrola nástenných novín │
│1x mesačne │ - kontrola triednych kníh │
│1x mesačne │ - kontrola ostatnej pedagogickej dokumentá- │
│ │ cie, žiacke knižky, využívanie UP │
│1x polročne │ - kontrola katalógov │
└─────────────┴─────────────────────────────────────────────┘
Z hospitácií a kontrol sa budú robiť písomné záznamy, ktoré sa s kontrolovaným podrobne prerokujú, prijmú závery a výsledky kontrol sa zovšeobecnia na celoškolskej pedagogickej porade.
V prípade závažných nedostatkov sa počet hospitačných hodín zvýši o následné hospitácie.
C.Výchova mimo vyučovania
Výchovu mimo vyučovania (ďalej len VMV) v šk. roku 2004/2005 treba i naďalej považovať za rovnocennú súčasť v komplexnej príprave našich žiakov na budúce povolanie.
Programové úlohy VMV v šk. roku 2004/2005 zamerať na kladné výsledky dosiahnuté v predchádzajúcom období s úzkou nadväznosťou na:
- Pedagogicko-organizačné pokyny pre školy a školské zariadenia v SR na školský rok 2004/2005
* V riadení a organizovaní VMV v šk. roku 2004/2005:
- zjednocovať stanovené ciele a postupy pri výchovnej práci
- zabezpečovať potrebu personálnych a materiálno-technických podmienok (Nariadenie vlády SR č. 203/2000 Z.z. O miere vyučovacej povinnosti učiteľov a povinnosti výchovnej práce ostatných pedagogických zamestnancov: Vyhláška MŠ SR č. 379/2000 Z.z. odbornej a pedagogickej spôsobilosti pedag. pracovníkov, Vyhláška MŠ SR č.42/l996 Z.z. o ďalšom vzdelávaní pedag. pracovníkov, Zákon č.386/l997 Z.z. o ďalšom vzdelávaní a na zákony a vyhlášky, ktoré na ne nadväzujú.
- Vykonávať pravidelné opatrenia na zabezpečenie kontroly zákazu prenikania drog do škôl a školských zariadení (Program "Škola bez alkoholu a drog").
- Vzdelávanie pedag. zamestnancov zabezpečujúcich prevenciu drogových závislostí na SOUP a pod.
* Záujmovú športovú a kultúrno-výchovnú činnosť orientovať na to, aby prispeli k rozvoju pohybových schopností žiakov. Na základe telesnej zdatnosti by mala pomáhať získavať žiakov na aktívnu činnosť v rôznych druhoch športu, ako i kompenzovať jednostranné zaťaženie žiackeho organizmu v škole a k upevňovaniu zdravej životosprávy žiakov.
V ZUČ zvyšovať zapájanie žiakov do záujmových útvarov, spolupracovať pri tejto činnosti s inými kultúrnymi inštitúciami, zariadeniami.
Odporúčame porovnávať úroveň a výsledky v týchto oblastiach - formou súťaží resp. prehliadok ZUČ (výberom rôznych žánrov z I. a II. kategórie a pod.).
* Športové a kultúrno-výchovné aktivity budú zamerané na tie, ktoré je potrebné vykonávať z hľadiska najväčšieho záujmu a ďalšieho skvalitňovania využívania voľného času žiakmi, našich SOU a SPV. Zároveň budú zamerané na propagáciu eliminácie drogových závislostí.
* Záväzným faktorom pre konanie sa súťaží budú propozície a organizačné pokyny, ktoré obdržia SOU a SPV od vyhlasovateľa (KÚ) a usporiadateľa (SOU) najneskôr 2 týždne pred začiatkom.
* Účasť žiakov v jednotlivých súťažiach si školy regulujú tak, aby plnila svoje poslanie a nenarúšala prípravu žiakov na povolanie. Na súťaže vyšších kôl môžu byť v odôvodnených prípadoch uvoľnení z vyučovania.
* Základným predpokladom účasti vo vyšších kolách je organizovanie základných (školských) kôl, kde sa sleduje zapojiť do súťažných aktivít čo najviac žiakov.
* Podrobnosti o organizovaní vybraných súťaží pripravuje a zabezpečuje organizačná komisia zložená zo zástupcov (usporiadajúceho SOU, KU resp. zástupcov príslušnej celoslovenskej sekcie (TV,ZUČ).
* Pri organizačnom zabezpečení (zvlášť pri náročných kultúrnych a športových podujatiach) využívať i možnosti sponzoringu.
* Náklady spojené s účasťou svojich žiakov, ktorých SOU, SPV na organizované podujatie záväzne prihlásia, znáša vysielajúca škola.
Ocenenia žiakov na organizovaných aktivitách je v kompetencii KU, resp. povereného usporiadajúceho SOU.
* V súvislosti so zabezpečovaním športových a kultúrnych aktivít v SOU, SPV a ich školských zariadeniach odporúčame vychádzať z doteraz platných legislatívnych dokumentov.
PLÁN PRÁCE PREDMETOVEJ KOMISIE VŠEOBECNO-VZDELÁVACÍCH PREDMETOV
Vypracovala: PaedDr. Kováčová
Mgr.Kráľ Stanislav, učiteľ MAT, CHE, riaditeľ SOUP
Mgr. Kuzemková Jarmila, učiteľka MAT, ETV,zástupca riad.
PaedDr. Kováčová Jana, učiteľka NEJ, OBN, RUJ,vedúca PK
Mgr. Kaštielová Ľudmila, učiteľka SJL, DEJ
Rybarčáková Drahomíra, učiteľka BIO
pani Plančárová Anna, učiteľka EST, RUJ,TEV
Ing.Fedorová Veronika, učiteľka ANJ, INF,ÚdSP
Ing.Tóth Peter, učiteľ FYZ, MAT
pán Boško Ján, učiteľ MAT
pani Čandíková Margita, učiteľka OBN
Buda Ján, učiteľ OBN,TEV
Ing.Juhaščík Ján, učiteľ TEV
MAT – matematika
CHE - chémia
SJL - jazyk slovenský a literatúra
RUJ - jazyk ruský
NEJ - jazyk nemecký
ANJ - jazyk anglický
DEJ - dejepis
OBN - občianska náuka
TEV - telesná výchova
BIO - biológia
ETV - etická výchova
INF - informatika
FYZ - fyzika
ÚdSP - úvod do sveta práce
1. zasadnutie – september 2004
a) Zhodnotenie tematických plán
b) Odsúhlasenie plánu práce PK na šk. rok 2004/2005
c) Úlohy PK na nový šk.rok 2004/2005, osobné úlohy členov PK, plán exkurzií
d) Maturity po novom – základné informácie
e) Rôzne, diskusia, záver
f) Uznesenie a záver
a./ Kontrola plnenia uznesení
b./ Vyhodnotenie vstupných testov v 1. ročníkoch (MAT, SJL)
c./ Odovzdávanie poznatkov zo školení a podujatí MC
d./ Inventarizácia
e./ Diskusia, rôzne
f./ Uznesenie a záver
a./ Priebežná kontrola plnenia plánu práce PK
b./ Príprava prijímacích pohovorov z MAT a SJL
c./ Vyhodnotenie prípravy žiakov 4.A triedy k záverečným maturitným skúškam
d./ Využívanie pomôcok na vyučovacích hodinách
e./ Aktuálne problémy, rôzne, diskusia
f./ Uznesenie a záver
a./ Zhodnotenie prijímacích skúšok
b./ Zhodnotenie splnenia temt. plánov
c./ Zhodnotenie všetkých aktivít poriadaných PK
d./ Aktuálne problémy, rôzne, diskusia
e./ Uznesenie a záver
Vychádzajúc z plánu hlavných úloh SOUP pre školský rok 20042005 si PK všeobecno-vzdelávacích predmetov stanovuje tieto hlavné úlohy:
1. Dbať na správny jazykový prejav, používanie správnej odbornej terminológie a rozvíjať estetické cítenie žiakov. Za týmto účelom využívať na hodinách i formou samostatnej práce žiakov dostupnú literatúru a časopisy. T: priebežne Z: všetci vyučujúci
2. Samostatnosť žiakov, ich logickosť myslenia, ich tvorivosť rozvíjať zadávaním primerane náročných úloh, vypracovaním referátov. T: priebežne
Z: všetci vyučujúci
3. Za účelom zvyšovania názornosti vo vyučovaní využívať dostupné pomôcky. T: priebežne
Z: všetci vyučujúci
4. Aj naďalej na hodinách využívať učivo environmentálnej výchovy, výchovy k manželstvu a rodičovstvu a výchovu na ochranu človeka a prírody a protidrogovej prevencie.
T: priebežne
Z: všetci vyučujúci
5. Individuálnym prístupom k nadaným a talentovaným žiakom z MAT umožniť im zapojiť sa do MO a dosiahnuť čo najlepšie výsledky. Organizačne zabezpečiť a vyhodnotiť šk. kolo v MO.
T: podľa propozícií
Z: vyučujúci MAT
6. Nadaným žiakom zapojiť sa do predmetových olympiád, zaostávajúcim žiakom dať možnosť využívať konzultácie. T: stále
Z: všetci členovia PK
7. Zrealizovať a vyhodnotiť vstupné testy z MAT a SJL v 1. ročníku.
T: koniec novembra 2004
Z: vyučujúci v 1. roč.
8. Pravidelnou účasťou na ponúkaných školeniach a vzdelávacích podujatiach zvyšovať odbornú úroveň členov PK. T: priebežne
Z: všetci člemovia PK
9. Zapojiť sa do prípravy a priebehu prijím. pohovorov z MAT a SJL.
T: podľa plánu
Z: určí riad. školy
10. Vypracovať plán exkurzií a realizovať ho.
T: IX. a priebežne
Z: vedúca PK
11. Pravidelne kontrolovať plnenie temat. plánov.
T: priebežne
Z: vedúca PK
12. V rámci voľného času rozvíjať záujmy žiakov a zosúladiť ich so záujmami školy pri dotváraní jej dobrého mena v našom meste i medzi ostatnými strednými školami na Slovensku.
T: priebežne
Z: všetci členovia PK
13. Príprave na vyučovaciu jednotku venovať pravidelnú pozornosť. Používať písomnú prípravu na vyučovanie. T: priebežne
Z: všetci členovia PK
14. Systematickú pozornosť venovať ďalšiemu skvalitňovaniu environmentálnej výchovy.
T: priebežne
Z: všetci členovia PK
15. Vzájomné hospitácie členov PK.
T: priebežne
Z: vedúci členovia PK
16. Uvádzanie pani Harvilkovej do pedagogickej praxe.
T: priebežne počas škols. roka
Z: PaedDr. Kováčová
17. Príprava nových maturitných skúšok na škol. rok 20052006.
1. Návšteva okresného súdu /OBN/
2. Návšteva obraz. galérie /OBN,ETV/
3. Beseda s pracovníčkou Okresného úradu práce /OBN/
1. Športové súťaže /podľa plánu šport. aktivít/
2. Olympiády /MAT, NEJ, ANJ/
3. Hviezdoslavov Kubín
1. Krúžok techniky administratívy
2. Športový krúžok so zameraním na stolný tenis
Prvé a tretie cvičenie pre 1., 2., ročník
- Druhé a štvrté cvičenie pre 1. a 2. ročník
- Kurz ochrany človeka a prírody –3.ročník, 3.Z, VAR,MRV, A
pre žiakov 1. ročníka
na školský rok 2004-2005
Hlavné ciele a úlohy PK:
Na základe práce predmetovej komisie odborných predmetov a jej výsledkov v minulom šk. roku, ako aj hodnotenia stavu a úrovne materiálno-technického zabezpečenia a následne aj úrovne vyučovania odborných predmetov bude činnosť PK zameraná na:
· dobrú spoluprácu medzi vedením školy a metodickými orgánmi
· osvojenie si najnovších poznatkov z pedagogiky, psychológie a najmä nových metód foriem vyučovania
· spolupráca pri posudzovaní a zmenách obsahu základných pedagogických dokumentov v rámci odborov, ako aj predmetov - učebné plány, osnovy,
tematické plány, otázky na záverečné skúšky
· vytváranie základných podmienok v materiálno-technickej oblasti so zameraním na odborné účebne, kabinety, učebné pomôcky a ich funkčnosť, tvorba učebných pomôcok a ich využívanie a pod.
· odborný rast učiteľov odborných predmetov cestou účasti na odborných školeniach, seminároch, exkurziách, štúdiom odbornej literatúry, prispievaním odborných článkov
Harmonogram zasadnutí PK odborných predmetov:
· Posúdenie a schválenie návrhu plánu práce PK na šk. rok 2004-05
· Zmeny časovej dotácie v základných pedagogických dokumentoch
· Schválenie prípravy odborných exkurzií
· Prerokovanie a schválenie tématických plánov odborných predmetov
· Prerokovanie maturitných a učňovských skúšok podľa nového zákkona
· Zhodnotenie zabezpečenia žiakov učebnicami
· Rôzne, diskusia, záver
· Kontrola plnenia uznensení
· Zhodnotenie vyučovacích výsledkov za I. štvrťrok šk. r. 2004/05
· Výmena skúseností z uplatňovania klasifikačného poriadku v jednotlivých odborných predmetoch
· Informácia z vednej oblasti v jednotlivých odborných predmetoch
· Rôzne, diskusia, záver
· Posúdenie dosiahnutých vyučovacích výsledkov za I. polrok šk.r. 2004/05
· Prejednanie a schválenie otázok na záverečné učňovské a maturitné skúšky
· Možnosti funkčného využitia didaktickej techniky na škole
· Odovzdávanie poznatkov učiteľov z MC Prešov
· Uplatňovanie medzipredmetových vzťahov medzi odbornými predmetmi a odborným výcvikom
· Rôzne, diskusia, záver
· Problémy vyskytujúce sa vo vyučovacom procese
· Prehľad príspevkov z odborných časopisov a literatúry
· Organizačné a obsahové zabezpečenie prijímacích pohovorov
· Príprava záverečných učňovských a maturitných skúšok
· Rôzne, diskusia, záver
· Vyhodnotenie prijímacích pohovorov, maturitných a učňovských skúšok
· Zhodnotenie všetkých aktivít poriadaných PK
· Vyhodnotenie úrovne odborných exkurzií
· Posúdenie spolupráce PK s vedením školy
· Rôzne, diskusia, záver
Plán exkurzií na šk. rok 2004/05 – odborné predmety
Colná pobočka vo Vranove n.T. – štvrtý ročník Pracovník marketingu
Podniku Bukóza a.s.- oddelenie marketingu - štvrtý ročník Pracovník marketingu
Veľkoobchod s kvetinami (Floria centrum) – štvrtý ročník Pracovník marketingu
Výstava ovocia a zeleniny vo Vranove n.T. – tretí a štvrtý ročník Pracovník marketingu a a tretí ročník odboru záhradník
Galéria Mestského úradu vo Vranove n.T. – RKS – tretí a štvrtý ročník Pracovník marketingu
Nakoľko túto školu v prevažnej väčšine navštevujú žiaci rómskej národnosti je práca výchovného poradcu sústredená na riešenie výchovno – vzdelávacích problémov v spolupráci s triednymi učiteľmi, prevenciu protispoločenskej činnosti a výchovu k manželstvu a rodičovstvu. Tieto aktivity sú uskutočňované formou dotazníkov, besied, v spolupráci s triednymi učiteľmi. Funkciu výchovného poradcu v školskom roku 2004/2005 vykonáva Ing. Veronika Fedorová.
- Podchytenie problémových žiakov.
- Pohovory s problémovými žiakmi.
- Pomoc žiakom prvých ročníkov pri aklimatizovaní sa v novom prostredí.
zodpovedný: tr. učitelia a vých. poradca
- Pohovory s problémovými žiakmi
- Uskutočniť prieskum vydierania a šikanovania v 1. ročníkoch vo forme dotazníkov spracovaných na Metodickom centre v Prešove
- Zisťovanie záujmu žiakov v učebných odboroch o nadstavbové štúdia s maturitou
zodpovedný: výchovný poradca
- Pohovory s problémovými žiakmi a so žiakmi označenými menovite v dotazníku šikanovania
- Pohovory so žiakmi zanedbávajúcimi školskú dochádzku
- Podávanie prihlášok na vysoké školy a štúdia popri zamestnaní
zodpovedný: tr. učitelia a výchovný poradca
- Beseda so zamestnancami Úradu práce na tému: Zákonník práce a zamestnanie
- Ďalšia práca s problémovými žiakmi.
zodpovedný : výchovný poradca
- Zhodnotenie práce s problémovými žiakmi.
- Zopakovanie prieskumu vydierania a šikanovania v prvých ročníkoch.
- Konzultácia s triednymi učiteľmi : výchovno–vzdelávacie výsledky študentov
Vypracovala: Ing.Fedorová